• Ann-ie

Cambrigde Anhängare

Hej alla VIKTiga kämpare!

Jag är varken ny här eller med CK däremot är jag ny i denna tråd. (Konstigt att den förra stängdes av, men kul att S.C el Smurfan startade en ny.)

Jag heter Ann-ie och kämpade med "gamla" rävarna Mno, Gloriousgirl M.FL. i våras och på fem (inte helt sammanhängande) veckor gick jag ner 10 kg. Underbar känsla och underbart för min hälsa. Men tyvärr har jag nu under hösten gått och lagt på mig dessa igen.. Så nu är det åter dags för en renande kur!

Har gått på CK ett antal gånger senaste 5 åren men varje gång har jag fallit tillbaks, efter ett tag, i gamla mönster. Vill poängtera att det inte berott på CK, utan på MIG, så jag behöver inga kommentarer om att testa andra "fantastiska" långsiktiga metoder. Tack! jag har testat de flesta och jag kan bara säga: CK funkar bäst för mig och mitt leverne. Hade andra metoder som GI mfl lockat och PASSAT mig så hade jag sökt mig till såna grupper/forum.

Har läst allas inlägg hela kvällen och blivit laddad och inspirerad. Tack! Hoppas vi ärligt och öppet kan berätta hur det går och känns på vägen. För helt lätt är det ju inte. Men VÄRT det! Så med stöd av varandra kan vi fixa detta, OSS!!

Lite snabbfakta om mig:
    29 år
    167 cm
    86 kg
    Målvikt: 60
    Delmål: 80, 75, 70 och 65 kg

Ha det bra och vi hörs!! Kram/ann-ie

• Ann-ie

Mizzizblond: som du säkert förstått så gäller inte broschyren ALLA, men de flesta. För mig har det stämt in exakt någon enstaka gång och någon gång inte alls. Det är nästan olika vid varje kurstart. Men jag kan bara säga: Hang in there!!! Det BLIR lättare och bättre!! Stå ut! Vila mycket, drick ditt vatten eller skriv av dig här. Jag lyssnar.
    /ann-ie

• Ann-ie

Charlie06: Du undrade över hur det sociala livet funkar när man är på kur.

En del tycker att det är busenkelt och att det bara är att vara ärlig och säga att man går på kur. JAG tycker inte att det är lika lätt. Inte iaf (iallafall) med (större delen av) de vänner, släktingar jag har.. Så jag väljer antingen att säga att jag försöker att hålla igen eller avstå från att träffas under kuren. Och DET är enklare för mig. Hur är det för er andra??

• Ann-ie

(Som ni ser har jag lite så säga.. Hi hi).

Brud2006: Kuren är allt värt!! Det kostar iofs lite mer än t.ex. Nutrilett, men smaken är tusen (kr!) gånger det värt! Och jag vet inte vad du lägger ut på mat m.m. i veckan i vanliga fall, men för mig känns det som lika. (Räknar då med godis, fika m.m.) Så: GO FOR IT!!!

• Ann-ie

Gloriousgirl: Att du gått upp 10 av de 40 förlorade är inte hela världen! Tänk att du gått ner 30 kilo! Det är MKT bara det!! Och det är ju bra att du sattit stopp för det nu och vänt "trenden". Jag hejjar på dig! Hur går det?

MNO: Kul att se dig oxå här! Nu kör vi så fettet ryker! ; )

• Ann-ie

-WOW! -12,1 kg!! Grattis Helenizen!!

Får man fråga hur länge det tagit att gå ner det? och har det varit på ren kur eller kombinerad?

• Ann-ie

Helenizen: Du har nog inget att vara orolig över med all den träningen!
    Jag vet inte vilka matvanor du hade innan, men för mig som är ett godis- och muffinsmonster och gärna äter stora portioner så är CK den perfekta ?avgiftningen?. Varje gång blir jag av med sötsuget (godis, choklad, cider smakar för sött helt enkelt) och mina portioner krymper oxå efter avslutad kur. För några år sen när jag övergick till vanlig mat gick jag t.o.m. ner i vikt. (Tills jag började äta för mkt m.m. igen.) Så du behöver inte vara orolig så länge du inte börjar vräka i dig mat och onyttigheter. Äter du vanlig mat och motionerar någon gång i veckan så kommer det gå bra.

• Ann-ie

Mizzizblond, det låter inte bra eller roligt med kramper.. Jag var med i en grupp en gång där en tjej inte kunde fortsätta med ren kur p.g.a. magont. Det passade inte hennes kropp helt enkelt, så hon fick avbryta. (Om jag minns rätt tog hon en paus och började sen med kombinerad kur.) Hör med konsulenten, hon kanske (förhoppningsvis) har mer erfarenhet av sånt här och kan hjälpa dig.

• Ann-ie

Sharleen: Håller HELT med dig om att utsidan räknas för en själv oavsett vad andra säger. Sen finns det givetvis överviktiga som är nöjda med vikten och kroppen och ALL HEDER åt dem! Men JAG mår inte bra som överviktig och det spelar ingen roll vad andra säger, så är det bara för mig.
    Och tyvärr är det så i samhället oxå, att normalviktiga (i överlag!) ses som bättre människor än överviktiga. Jag är ett levande exempel. Jag har sambo och är inte ute efter någon annan, men när jag varit normalviktig har killar alltid kommit fram och pratat med mig ute på krogen (låter som jag menar en massa killar.. Haha! och det menar jag verkligen inte! Men det har alltid varit någon). Men nu som överviktig kommer ingen. Killar som t.o.m. är mina s.k. vänner ignorerar mig för att de, vad jag antar, skäms att prata med mig, inte tycker jag ser bra ut nå mer och därmed inte är värd att prata med. DET om något är verkligen en självförtroende-kick..-I MAGEN!! Och även om jag, som jag skrev, inte behöver prata med andra killar, så är det förändringen (och förnedringen) inte kul när man vet att det hänger på mina kilon.. Senaste gångerna jag varit ut har jag gått undan en stund och sagt till mig själv: nu jä*lar ska jag ändra mitt liv! (gå ner i vikt!) för min egen skull!! & sen när jag är normalviktig så ska jag säga en sanningens ord till dem som ignorerat mig (om de plötsligt vill prata med mig igen): att jag är samma person nu som då. Och att jag inte behöver såna vänner.

Någon annan med liknande erfarenheter?

• Ann-ie

Du skrev oxå Sharleen en gång att du mådde dåligt.. Du, jag känner med dig och SÅ IGEN mig! Jag har oxå gått upp en massa under hösten och mår piss för det. Som du har jag hoppat mellan ren kur och rent hel-ete (allt men inte kur).. Inte kul.
    Och så var det alla kläder som man har hängandes (eller liggandes i lådor).. Hur TRÅKIGT är inte det att inte kunna använda dem! (Att se dem coh bli påmind om ens storlek varje dag!) Och att inte hitta något fint i sin storlek! (Man går in på H&M och kan bara glo..) Blä!

Men det ska vi väl ändra på!!?? Det är ju VI som bestämmer om vi ska komma i kläderna igen, eller hur??!

Svar på tråden Cambrigde Anhängare