• *Vårblomma*

Cambrigde Anhängare

Ann-ie
    Läste hela er gamla tråd ni hade förut med alla de andra tjejerna, som jag hittade! (Den var låååång och tog sin tid att läsa - men så värt det!)
    Snacka om att ni var ett peppande gäng!
    Helt otroligt vilken sammanhållning ni hade så kul att se!!

Visst hade någon fixat så ni hade en egen "CK-konsulent" som skrev i den tråden...

Ville bara säga att den tråden verkligen inspirerade mig!

• *Vårblomma*

Dag två på kombineradkur och vattenförlusten ger utslag på vågen!
    -1 kg på två dagar.
    Väntat med den snabba viktnedgången i början så jag tar det med ro. Blir spännande att se vad kombi-kur ger för viktnedgång i veckan. Har min systers bröllop om 17 dagar, någon som vill tippa på vad jag kan tänkas väga då?!
    91,8 kg i dag...

Hej hopp!
    Kram

• *Vårblomma*

Hallå där Bröllopstjejen!

Vet inte om det rätt väg, men det fungerar för mig - jag satsar endast på protein och fett. Eftersom det inte innehåller några kolhydrater alls. Jag är noga med att min köttprodukter inte innehåller socker, sirap, stärkelser av olika slag, potatismjöl, druvsocker, dexros osv. Listan för socker och kolhydrater under annat namn kan göras låååång...
    Att det sprutar in sockervatten i kycklingdelar innan de fryses ned är något som jag inte visste om! Så läs noga på förpackningen!

Men bra fett och protein håller mig mätt och gör att jag orkar stå ut med den här dieten. Missförstå mig rätt, jag tycker CK är supergoda men hungern kan få mig att ge upp och då tycker jag att det får ta lite längre tid, så länge det garanterar att jag lyckas hålla mig på rätt kurs.

Jag är inbiten Sten Sture Skaldeman-fan. www.skaldeman.se - han förespråkar naturliga fetter och protein. Inte riktigt samma sak som Atkins, om man noga studerar kosterna. Men principen är den samma. Bara man är medveten om att ett fritt intag av proteiner, kommer leda till ett överskott av proteiner - och det i sin tur omvandlas till socker/kolhydrater. Alltså måste man vara lite försiktig med att man inte får i sig för mycket. Och även viktigt att balansera upp det med fett!!

Oj det var inte meningen att rabbla på om den andra dieten. Men jag brukar den nu när jag kör kombi-kur CK. Synd bara att CK innehåller så mycket som 50gr kolisar för alla tre påsar. Annars är mitt mål att inte överstiga 10-20 gr kolhydrater per dag. Helst noll, alltså bara fett och proteiner. Inga grönskar här inte...

Nå väl, vi gör alla det vi trivs med!
    Hur går det för er andra!?

Ha en toppen dag!!

• *Vårblomma*

Glider in på dag 4 med kombikur och inser att vågen står på 90,9 (92,8 i måndags) kul - men endast vatten. Men för tusan man ska bli av med det oxå...

Angående Skaldeman och Atkins, vill jag inte sticka ut hakan för långt. Jag har inga andra belägg för det jag säger än de böcker jag läst samt mina egna efrarenheter.
    Men jag lever som Inuiterna eller som Eskimåerna. På fett och protein. Hjärnan och mina muskler använder fett som bränsle, det är lite trögare att få i gång den starten, för det är mycket lättare för kroppen att använda kolhydrater som bränsle. Men när man väl får igång fett-förbränningen så går det hundra gånger bättre! Jag presterar mycket bättre och känner mig som en ny människa!
    Det har gjort många studier på om hurvida en människa kan klara sig länge utan kolhydrater. Säd, frukt, grönsaker, nötter osv osv...
    Den längsta som gjordes var under 1900-talets tidgare år. En ung forskare och hans kamrat bodde under ett år med eskimåer för att se hur de klarade av sin kost och sina liv utan ett enda grönst strå. De kom hem starka och friska till alla andra forskares förtret. Då las de in på ett sjukhus i New York under ett helt år och göddes med så mycket fett och protein de ville.
    Inga sjukdomar, brister eller några andra negativa syptom kunde påvisas. De var tvärtom starka och friska och fick ökad muskelmassa.
    Dessa resultat är något dagens näringsexperter verkar välja att glömma bort.

Allt detta går att läsa om i Sten Sture Skaldemans bok och naturligtvis alla de riktiga forskarrapporter han har hittat informationen.

Jag vill inte pracka på någon någonting, utan tycker bara detta är väldigt intressant. Och har själv gått ned 22 kg på detta sätt.
    Nu har jag "bara" 24 kg kvar till mitt ultimata slutmål!

• *Vårblomma*

Ann-ie
    Nej det är helt fel att dra alla över en kam och säga vad som är bäst för alla!
    Det fungerar aldrig i längden och jag tar stark avstånd från det!

CK fungerar jättebra för mig och Skaldemans mat oxå. Man måste få köra sitt eget race utan andras inbladning med allt annat än konstruktiv kritik. Folk tror sig veta så mycket...

Även Viktväktarna har fungerat på mig (och uppenbarligen för tusentals andra personer.)Men jag är bara glad över att ha funnit flera metoder som verkligen fungerar!

Ja visst är det rätt schyssta morötter vi har valt!
    Kul att ha något roligt att arbeta sig mot, inte bara en välmående kropp och en ursnygg ny garderob!

Detta är den enda "grupp" jag är med i på nätet, www.rasaivikt.gratisforum.se
    Det är skönt att få skriva av sig lite med människor som går igenom samma upp- och nedgångar som en själv - precis som detta toppen gäng!!

Åhhhh vill så gärna se en 8:a först på vågen...

Hur går det för er andra!?!?!

Vad har eran genomsnittliga viktminskning varit i veckan?

Hej hopp!!

• *Vårblomma*

Appropå kombi-kur och hunger, så har jag känt att det är lättare att hålla denna kur än när jag kört ren.
    Ser framemot att få äta middag med familjen och faller inte för fel mat. Ibland kan det vara enklare att veta exakt vad man får äta och inte, man behöver bara ta sina påsar varje dag - inget krångel!
    Men just nu rullar det på bra och jag verkligen Älskar att äta - så jag är glad att detta funkar!

Rapport:
    Måndag 92,8
    Tisdag 92,0
    Onsdag 1,8
    I dag torsdag 90,9

På lördag ska jag träffa min kära kusin och det är faktiskt 10 kg sedan vi sågs - så jag hoppas hon ser en skillnad på mig!! Visst är man lite fåning, men det betyder verkligen mycket att andra uppmärksammar ens slit. Trots att vi gör detta för oss själva, så göööör det ju inget om någon annan oxå ser....

• *Vårblomma*

Ann-ie

Toppen och grattis till dag 4:a på renkur!! Nu är det bara att fortsätta i samma goda stil!!

• *Vårblomma*

Hi hi...
    90,2 kg!!

Kul!

• *Vårblomma*

Hej alla tjejer!!

Hur går det för er?
    I dag känner jag i hela kroppen att min mens är på väg... Och naturligtvis ger det utsalg på vågen, 91 kg! Så triiiist när jag var nere på 90,2 i går och hade hoppats kanske väga något på 80 i dag...
    Bläää....
    Men jag vet att jag inte ska väga mig varje dag, så jag får väl skylla mig själv!
    Nå väl...

Min kombikur består av följande.
    Frukost: Grönt the och massa vatten (sitter på jobbet och dricker frukost, så det kan jag göra i timmar)
    Innan det är dags för lunch vid halv elva eller halv tolv: CK soppa
    Middag: Jobbar jag sent blir det en soppa till och sedan när jag kommer hem på kvällen (ganska sent) så blir det kött oftas kyckling. Jobbar jag tidigt så blir det ibland en soppa till, men oftas kött till middag och inget mer. Med kött menar jag för tillfället färdiggrillad kyckling (för vi har just flyttat och har inte fått köket klart än, har bara kyl och micro)som jag brukar dippa i 34% creme fraiche, till har endast vatten osm dryck. Ev kan brytas av med stekt fläskkarré även där använder jag gärna Creme fraiche med pressad vitlök i! Mums...

• *Vårblomma*

Alltså ingen tallriksmetod för mig inte... :-P

Utan protein och fett, räknar med andra ord inte kalorier - eftersom jag anser att det är totalt oviktiga när man inte äter kolhydrater.

Ha en toppen dag!

• *Vårblomma*

AAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!
    89,5 kg

Så glad!!!!

Jippiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!

• *Vårblomma*

Äntligen kom jag under 90-strecket...
    Som jag har kämpat!
    Hela oktober stod jag still på 91 kg och fick det inte att stämma...

Men på en vecka med kombi-kur CK har jag gått ned 3,3 kg och alltså ÄNTLIGEN ser jag en åtta före när jag väger mig!!
    Hurra hurra för mig

Unnade mig helt nya sminkprodukter från FACE, fick loss på 1000 spänn - men det var det klart värt!!!!

Sååååååå glad....

Nu är 85 kg nästa delmål. Here I come...

• *Vårblomma*

Juliette

Välkommen hit!!!
    OCh TACK!!!

Ja Nutrilett har jag oxå prövat, men smakupplevelsen med Cambridge går inte att jämföa, så nu blir det bara CK för min del. Men funkar gör ju båda metoderna

Hur går det för dig Juliette? Vad startar du på och vad är ditt mål?!

• *Vårblomma*

88,9 kg det här går ju som en dans...

Svar på tråden Cambrigde Anhängare