Hallå där Bröllopstjejen!
Vet inte om det rätt väg, men det fungerar för mig - jag satsar endast på protein och fett. Eftersom det inte innehåller några kolhydrater alls. Jag är noga med att min köttprodukter inte innehåller socker, sirap, stärkelser av olika slag, potatismjöl, druvsocker, dexros osv. Listan för socker och kolhydrater under annat namn kan göras låååång...
Att det sprutar in sockervatten i kycklingdelar innan de fryses ned är något som jag inte visste om! Så läs noga på förpackningen!
Men bra fett och protein håller mig mätt och gör att jag orkar stå ut med den här dieten. Missförstå mig rätt, jag tycker CK är supergoda men hungern kan få mig att ge upp och då tycker jag att det får ta lite längre tid, så länge det garanterar att jag lyckas hålla mig på rätt kurs.
Jag är inbiten Sten Sture Skaldeman-fan. www.skaldeman.se - han förespråkar naturliga fetter och protein. Inte riktigt samma sak som Atkins, om man noga studerar kosterna. Men principen är den samma. Bara man är medveten om att ett fritt intag av proteiner, kommer leda till ett överskott av proteiner - och det i sin tur omvandlas till socker/kolhydrater. Alltså måste man vara lite försiktig med att man inte får i sig för mycket. Och även viktigt att balansera upp det med fett!!
Oj det var inte meningen att rabbla på om den andra dieten. Men jag brukar den nu när jag kör kombi-kur CK. Synd bara att CK innehåller så mycket som 50gr kolisar för alla tre påsar. Annars är mitt mål att inte överstiga 10-20 gr kolhydrater per dag. Helst noll, alltså bara fett och proteiner. Inga grönskar här inte...
Nå väl, vi gör alla det vi trivs med!
Hur går det för er andra!?
Ha en toppen dag!!