• Ann-ie

Cambrigde Anhängare

Någon annan som satt ett mål till jul??

Jag har satt ett mål att gå ner 11 kg till dess, från 86 till 75 kg. Och med 6 veckor kvar skulle det vara ett genomsnitt på -1,8 kg/vecka, vilket jag inte ser som en omöjlighet. Eller vad tror ni??
    Har 26 kg totalt att gå ner, med målvikten på 60 kg, men jag börjar med de första 11. Skulle va bästa julklappen om jag sätter manken till!

• Ann-ie

Babycakes, minns att du skrev något om att ni skulle utomlands, när var det och hur går det?

• Ann-ie

Detta svar fick jag en gång av en konsulent:
    "Många klarar faktiskt att byta en CK mot en Slimbridge på ren kur. Testa! Blir du hungrig vet du ju att det inte var OK.

SB innehåller fullvärdig näring precis som CK och är faktiskt den enda måltidsbar som gör det! Alla andra saknar viktiga mineraler eller vitaminer och är inte fullvärdig näring, trots att det ofta står det."

Jag vet inte om det svarar på din fråga, men kanske en bit på väg iaf.

• Ann-ie

Va kul att du blev inspirerad Vårblomma!
    Ja, en bra grupp där man kan ventilera sina bra OCH dåliga dagar, få och ge stöd i kan vara avgörande för en lyckad viktminskning för en del. För mig är det viktigt iallafall..

• Ann-ie

Själv har jag en lite sämre dag idag. Fast det är iofs väntat då det bara är andra dagen. Men hungern RIVER och skriker i magen på mig och det särskilt efter klockan 18.00. Då skulle jag kunna ta en påse varje timma.. Hur är/var det för er?? Är hyfsat orkeslös oxå.. Men SKA stå ut! Måste!

• Ann-ie

*Vårblomma*, vad tror du om alla artiklar och dylikt som menar att att utesluta kolhydrater helt är farligt och t.o.m. livsfarligt? Vad är Skaldemans, Atkins eller din personliga åsikt om detta?

*Mkt nyfiken*

• Ann-ie

Och hur är det med hungern? Tycker att kombinerad kur är tuffare än ren.

Jag har förresten samma morötter som du!! (förlovning, giftermål, barn) Min sambo, som inte fattat mina "tusen" pikar om förlovning senaste åren, vet bara inte om det..

• Ann-ie

Helenizen, GRATTIS!! Bra kämpat!!
    Vad eller hur har du ätit ditt vanliga mål? (På ett ungefär.. Som vanligt eller efter någon "mall"?)

Och ja, jag har inte heller tänkt sluta "leva" när jag nått mitt mål! Men som du: BARA på helgerna. Har haft ett enda "party" varenda dag (i princip) senaste åren, vilket satt sina spår.. Vill och tänker INTE gå tillbaks till det!

• Ann-ie

Min tredje dag är snart slut och idag har det, oväntat men roligt, varit bättre med hungern och energin. Har orkat städa, gå långpromenad med hunden m.m. Men jag märker att jag blir trött, lite fortare än vanligt, när jag anstränger mig.

Hur går det för er andra??

• Ann-ie

*Vårblomma*, det är ingen fara eller "påprackning". Du kanske tänker på ett av mina tidigare medd..? Om så, så nä, jag vill bara inte ha kommentarer som: "Du förstör bara din kropp med CK, testa denna dunderkur istället!" o.s.v. Har faktiskt fått såna kommentarer av självaste Sten Sture Skaldeman på viktochgram-gruppen. Du kanske är med där? Därmed inte sagt att jag ogillar honom eller tycker att hans metod inte funkar! Jag tycker bara att hårddrar ibland, när han påstår att hans metod är bäst (hans böcker m.m.) och ingen annan metod är det. För NÅGON! Jag har försökt säga honom att CK kanske är den bästa metoden för MIG, men då har han sagt att det är synd om mig..

Svar på tråden Cambrigde Anhängare