Cambrigde Anhängare
Helenizen, jag går på min 4:de dag ren kur. Börjar komma över det värsta..
Helenizen, jag går på min 4:de dag ren kur. Börjar komma över det värsta..
Brr.. Våra element pajjade för ett tag sen, hyresvärden & några "experter" var & fixade dem. Men det har inte blivit varmare än 18-19 grader. (18 på morgonen, 19 på kvällskvisten.) Vi har alltid haft kring 22 grader så ett par, tre (fyra t.o.m.) gör MKT.. Det är inte KALLT, men det är kyligt, så just nu fryser jag jättemkt om händer och fötter (är arbetslös och är hemma hela dagarna också) och det är inte alls kul. Hatar att frysa! Min sambo säger att det borde ju vara bra för min förbränning, men jag tänker: att jag fryser, betyder inte det att min förbränning inte är så bra? Vet inte.. Men det är inte kul att frysa.
Brr..
Förstår inte hur det blev ett där det skulle bara va ett )..
Finns det någon här som är eller har varit konsulent?
Har en liten fråga.. : )
*Vårblomma*, nicke-nyfiken här, ; ) äter du tre ck's och en måltid när du säger att du äter kombinerad? (Finns ju många kombinationer av kombinerad kur..; ) ) Och kan du ge ex. på vad du äter till middag? (Du skrev att du "äter middag med familjen", vad äter ni eller äter du det som är protein och fett?)
Vänligen, ann-ie
*Vårblomma*, du skrev att du äter bra fett, menar du då omättat m.m. För på Skaldeman, på rasaivikt.se, så sägs det att mättat är bäst. Eller har jag läst och uppfattat det fel?
NI som inte är intresserade av andra metoder än ren CK, säg till!! Så kan vi ta det privat.
Helenizen, jag förstår inte varför jag tidigare (när jag testat kombinerad kur) haft svårare för det.. För som du säger, man får ju äta riktig mat varje dag. Men ni på måndag SKA jag fixa kombikur utan att "trilla dit" med en massa onyttigheter.
Och det du skrev om rumpan, att den mest är (VARIT för dig! ) i vägen. Det är märkligt att sedan jag blev överviktig för fem år sen så har jag blivit så klumpig. Jag går in i bordskanter, väggar och dörrar. Har sagt till min sambo, som skrattar åt mig och kallar mig Clant Eastwood, att jag tror tydligen att jag är mindre än vad jag är..
Och Helenizen, 13 kg, det är ju fantastiskt!! Nästan tre storlekar (har för mig att man brukar säga att 5 kg räknas som en storlek..eller har jag fel?)
Grattis och kämpa vidare!!
Grattis *vårblomma*!!
Själv vägde jag mig imorse och vågen visade 83 kg, samma som i torsdags.. Jag är glad för 3 kg på 6 dar, men blev besviken över att det inte rört sig sen torsdagsmorgon.. Så jag bestämde mig för att börja kombikur idag (istället för imorgon). Det blev en kotlett, lite lök, vitlök och en tomat. Ljuvligt!
Nu kanske jag låter tjatig för er andra.. Men *Vårblomma*, du skrev att du äter bra fett. Menar du då omättat m.m. eller? För på Skaldeman, på rasaivikt.se, så sägs det att mättat är bäst. Eller har jag läst och uppfattat det fel?
En veckas ren kur: - 3 kg. Nöjd men ändå lite missnöjd. Gick ner 5 kg förra gången (i våras) med samma utgångspunkt.
Har funderat ett tag nu och faktiskt så är jag inte så "lite missnöjd" som jag skrev. Jag är missnöjd!
För jag smygvägde mig ju i torsdags och då hade jag gått ner 3 kg. Alltså har jag gått ner 3 kg på de tre första dagarna och inget de restrerande 4..! (Det sjunger vatten i mina öron som bara den! ). Så jag är besviken.. kan inte förneka det.
Trots det så hade jag sedan innan bestämt mig för att unna en muffins idag, för en veckas ren kur. Och jag gjorde det. Men jag som älskade muffins innan kuren kan inte säga att det inte smakade alls så gott som det brukar eller som jag förväntat. Det smakade inte så mkt överhuvudtaget. Så nu kör jag vidare med kombikur för fullt. Ska försöka motionera lite mer..
Hur mkt motionerar ni?
Juliette, då har ju du inte mkt kvar!! Va KUL!! Du kommer LÄTT att nå 63 kg till jul!!
Eminea, BRA beslut!! Och klart du fixar detta! Kämpa på och skriv när det känns tungt! Jag tittar in här flera gånger per dag.
Mizzizblond, av mina inlägg så kan du förstå att JAG förstår DIG. Känn det du känner, det är ju inte mer än sanningen. Det är ok att känna sig besviken. Men fortsätt kämpa på! Jag fick blodad tand i förrgår och tänkte: nu jä*lar ska det ner!! Och ökade motionen lite, lite. Det kanske är en miniplatå (du kanske samlat på dig vätska pga lingonvecka?)
Tili, ha inte höga krav på dig med motion. Jag brukar knappt orka NÅT första dagarna av ren kur. Och fettförbränningen börjar ju inte förrän efter några dagar. Du får tänka att vi alla har olia förutsättningar när det kommer till motion: en del har tränat regelbundet innan, en del har mindre att gå ner, en del orkar mer i början av ren kur osv.. Du är DU och du gör så gott du KAN och orkar! Så känn dig inte stressad!!
Eminea, jag avundas dig som kan fara på sånt kul.. Vi flyttade (och ville verkligen flytta) till en liten ort för ca ett år sen. EN av nackdelarna: inget gym där sånt roligt körs. Här finns det (ett pass) aerobics två dagar i veckan och samma gäller spinning (men det kostar jättemkt). Styrketräning får man träna själv i en lokal där deffade personer tränar.. (Inte kul!) I "storstan" fanns det SÅ stort utbud på roliga pass.. body pumping, funk, olika grad och olika tidslängd av aerobics och spinning osv. Buhuuu.. Jag saknar det faktiskt nu!
(Det hette body pump där med och inte ..pumping.. )
Helenizen, jag läste 6 kg... Blev smått chockad..