Budgettips!
Lucyinthesky
Känns nästan dumt att fråga, men har du lust att maila mig också?
mandorff@hotmail.com
eller kanske någon annan har lust att vidarebefodra hennes mail?
Tack på förhand!
Lucyinthesky
Känns nästan dumt att fråga, men har du lust att maila mig också?
mandorff@hotmail.com
eller kanske någon annan har lust att vidarebefodra hennes mail?
Tack på förhand!
Lucyinthesky
Tack!
Så gulligt av dig!
kan vi inte försöka skriva lite mer om egna budget tips? Som det är nu får stackars Lucyinthesky bara skicka mail. Jag är givetvis inte sämre, har också bett om mailet innan.
Jag tyckte att det var många bra förslag. Själv är det tänkt att vi skall gifta oss för ca 25 000kr. Tror ni att det är rimligt? Vi hade tänkt att köpa bröllopsklänningen och hyra hans kläder. har vän som kan göra justeringar på klänningen
Lokal: 900kr (porslin, diskmaskin mm)
Solosång: gratis, vän som sjunger
Dukar: lakan från Ikea eller billigt vit tyg på löpmeter
Bordsdekoration: murgröna och rosblad eller murgröna och glasstenar från Ikea: kan sedan planteras ut i trädgården.
Tårta: Vän som hjälper mig att baka
Middag: 2 vänner som lagar 2 rätters, för ca 50-60kr per person.
Dryck: inhandlas i Tyskland eller Danmark. Vi har redan mycket liköerer mm som vi kan ha som avec.
Hotell: får rabatt av vän som jobbar på Scandic
Inbjudningar: gör själv, men behöver massor av tips på saker vi kan göra själv
Brudbukett och corsage: högst 1000kr min syster har jobbat som florist så hon gör buketten.
Har verkligen försökt att få ihop det och tror att det kan lyckas. När jag tänker efter så känns det som om vi har väldigt många kontakter som vi kan dra nytta av. Härligt att alla dessutom erbjudit sig själva, vilket känns ännu roligare.
Hur har ni andra tänkt att göra?
Jeany
Nej, det är mycket pengar man kan spara helt klart.
Vi är lite små officiella, jag kan ju inte hålla mig och pratar ofta med mina tjejkompisar, det är övervägande de som vill hjälpa till. Vi har pratat länge om att gifta oss nästa år, men hans släkt vet inte ännu. Roligt att hålla det hemligt för några iallfall =)
Snart bättre att du kopierar in ditt mail här. Du får ju inte göra annat än att skicka mail och det kommer nog fortsätta...