• Lily of Sthlm

Budgettips!

Hej!

Jag & min sambo har förlovat oss i sommar & vill gärna gifta oss inom 1 år. Men problemet är budgeten...
    Därför hade vi tänkt att vi skulle vänta 2 år men nu har vi ändrat oss igen och vill försöka att få ihop det på 1 år.

Finns det nån som har tips på hur man klarar av att ordna ett fint bröllop utan att bli ruinerad?

Vi har tänkt hyra kläderna och göra egna inbjudningskort, bukett etc. men den de största utgifterna är väl ändå mat och lokal? Vi kommer att ha ca 50 gäster...

Hoppas ni kan hjälpa mig!

Kram

• Svar på tråden Budgettips!
  • Lily of Sthlm

Never mind, såg att Trici fått många bra tips!

• Fru D

Kolla upp det där med att hyra kläder, ibland är det inte billigaste! Här där jag bor så kostar det 50% av vad klänningen kostar att köpa. Köpte själv min från Ebay. 82kr +frakt......så det blev strax över 400kr !
    Jag har sen tagit lite i taget. Fixat slöja o underkjol en månad....halsband o handskar en månad osv......skönt nu när allt är färdigt! :D

• Brud 2006

Fru D: wow! Vad var det för klänning? Har du någon bild/länk till sidan? Låter nästan för bra för att vara sant!

• Fresan

Fru D
    Grattis till ditt klänningskap!

• Fru D

Fresan

Tack! Känner mig verkligen nöjd! :D finns ju en djungel med klänningar där ute juh!

• Partypinglan

Lily >>> Jag & min sambo har precis haft samma diskussion men vi ville inte vänta så nu har vi bestämt os för den 12/8-06. Vad vi kommer spara mycket pengar på är att vi gör en egen buffé & åker till Tyskland & handlar vin/öl/sprit. Sen så kommer vi ha bar till självkostandspris efter middagen (där det iofs kommer vara obegränsat) för 10:-/st. Men vi har satt en maxbudget på 80,000:- men vi hoppas det går på lite mindre...

Fru D >>> Otroligt fin klänning du köpt!!! :)

• Fru D

Thanx Partypinglan!

Vår mat kommer att gå på 160kr per person. Då har vi förrätt, buffe med kycklingfileer o fläskfile o sen bröllopstårta o kaffe. Det blir 9600. Pappa åker till Tyskland nästa vecka o handlar på sig spriten. Räknar med runt 4000-5000kr. Vår mat är från catering firma så dom fixar allt....

• Lily of Sthlm

Fru D, 400:- för bröllopsklänningen???
    Det låter ju för bra för att vara sant! ...

Grattis! Den är ju jättefin!

• moan

Strunta i spriten.
    Vi hade bara vin och öl (och avec till kaffet) och det blev hur bra som helst. Och man sparar en hel del pengar.
    Vi åkte till Tyskland och handlade vin/öl/avec.
    Buffé funkar också, det hade vi. Vi hade visserligen catrat buffén, men det går ju att göra maten själv eller med hjälp från snälla släktingar/vänner.
    Jag håller med Fru D när det gäller att hyra kläder inte alltid är det billigaste alternativet. Titta på olika alternativ, handla en sak i taget.
    Tips: börja med att göra en budget för att se hur mycket ni kan och vill betala för ert bröllop.
    Kram och lycka till i planerandet. Det är jätteroligt, och slutet är bäst: bröllopet.

Svar på tråden Budgettips!