• Lily of Sthlm

Budgettips!

Hej!

Jag & min sambo har förlovat oss i sommar & vill gärna gifta oss inom 1 år. Men problemet är budgeten...
    Därför hade vi tänkt att vi skulle vänta 2 år men nu har vi ändrat oss igen och vill försöka att få ihop det på 1 år.

Finns det nån som har tips på hur man klarar av att ordna ett fint bröllop utan att bli ruinerad?

Vi har tänkt hyra kläderna och göra egna inbjudningskort, bukett etc. men den de största utgifterna är väl ändå mat och lokal? Vi kommer att ha ca 50 gäster...

Hoppas ni kan hjälpa mig!

Kram

• Svar på tråden Budgettips!
  • Fru D

Lily of Stockholm

Japp...400kr....som hittat ;) Sen har jag köpt tiara (100kr nånting), korsett 300, slöja 150, handskar 105, underkjol 160...
    Billigt o bra...o kul att få paket :D

• Lily of Sthlm

Jag är där & kollar nu. Har hittat många fina för under 100 kr. Hur funkar det (har aldrig gjort detta innan!)

Dom skriver att man ska säga vilket färg och strl man vill ha. kommer det när man har klickat på lägg bud?

Har du provat flera gånger & utan problem?
    Hur funkar betalningen?

Oj vad med frågor!
    1000 tack för tipset!

• Fru D

Kolla först vad dom ska ha för frakten!
    Kan skilja en del...

Färg o storlk får du oftast lämna när du vunnit klänningen. Inte alltid som dom har olika färger på, men en del har det! Du reggar dig på Paypal sedan o ansluter ditt visa kort dit så dras pengarna när allt är godkänt. Jag har handlat massor där.....alltid funkat! Men kolla för säkerhets skull deras omdömen med. Fast...jag budade på en korsett, säljaren hade typ 2 i omdöme. Jag chansade o blev lycklig!!

• Fru Larsson

Ett litet tips! Vi har hela tiden tyckt att tårtan är dyr (det pris vi fått var 35 kr per bit och det blir för oss drygt 1600 .

Nu har jag beställt vita princesstårtor m röda hjärtan på från Ica Maxi. Kostnad: 600:-. där kunde man mot en depositionsavgift på 500:- låna en tårtställning, när den lämnas tillbaka får man tillbaka hela summan! Kanon!

• mia_maj2006

Detta kanske inte sparar några stora pengar men lite grann och "många bäckar små"...
    Jag har tänkt att i födelsedagspresent och julklapp önska mig saker som jag kan använda till bröllopet. Blomstercheckar, presentkort på IKEA(jag ska köpa vaser där), presentkort på bröllopsresan, en låda vin, en flaska likör m.m. Inget som skulle kännas jättekonstigt att köpa t.ex. skulle jag tycka att det kändes konstigt att köpa 50 frimärken till någon i julklapp

• moan

Apropå tårta. Vår tårta kostade 46kr biten, men det var inte bara den vackraste utan också den godaste bröllopstårta jag ätit.
    Men det är ju en prioriteringsfråga. Jag tror att man måste bestämma sig för om man vill satsa mer pengar på något speciellt (tänker på bil, klänning, ring, tårta, etc.)

• Lily of Sthlm

Ja, det blir ju dyra tårtbitar men jag har smakat en som var gudomligt god...
    Men om budgeten börjar tryta ska jag komma ihåg ditt tips Fru Larsson!

Fru D (igen) Jag har fastnat i klänningsdjungeln
    Jag har hittat en klänning som jag gillar som jag tror är från samma ställe dom din. Men det står att fraktkostnaden är 37.99 GBP, blir inte det massor i frakt eller vad det vad du hade också (ca)?

• Fru Larsson

Den tårtan vi skulle ha för ca 35 kr biten var ingen speciellt egentligen utan också en vanlig princesstårta, lite snyggare bara, tårtorna de gör på ica görs i eget bageri. Men så finns det ju gudomligt goda moussetårtor. Åh det vill jag äta nu!

NÄ, tårtan var inte högprioriterat för oss!

• decemberbrud2

Vårt bröllop kommer att gå på ca 18000:- för 40 gäster. Vi har sparat pengar genom att handla vin öl och sprit i Tyskland, hyr en lokal (3500 , gör egen buffé och handlar kläder och småsaker lite varje månad så blir det inte så dyrt på en gång. Bröllopsklänningen köpte jag på rea för 1300:- (halva priset) men det vet ju ingen!! Jättefin är den också. Nu har vi blommor och ring kvar. Känner inte för att lägga ner en förmögenhet på blommor. Tårta kommer att kosta ca 1100:-, där har vi prioriterat!

• Fru Larsson

Decemberbrud, håller med! Vill inte häller lägga en förmögenhet på blommor! En kompis ska köpa blommor på Farsta torg och binda en bukett. Hon har övat på nejlikor och det blir jättefint! Ska ha en enkel rosbukett!

Svar på tråden Budgettips!