• Lily of Sthlm

Budgettips!

Hej!

Jag & min sambo har förlovat oss i sommar & vill gärna gifta oss inom 1 år. Men problemet är budgeten...
    Därför hade vi tänkt att vi skulle vänta 2 år men nu har vi ändrat oss igen och vill försöka att få ihop det på 1 år.

Finns det nån som har tips på hur man klarar av att ordna ett fint bröllop utan att bli ruinerad?

Vi har tänkt hyra kläderna och göra egna inbjudningskort, bukett etc. men den de största utgifterna är väl ändå mat och lokal? Vi kommer att ha ca 50 gäster...

Hoppas ni kan hjälpa mig!

Kram

• Svar på tråden Budgettips!
  • Billa

Lucyinthesky: Tack! Många bra tips som vi ska använda oss av!

• Vårbrud -06

Lucyinthesky
    Känns nästan dumt att fråga, men har du lust att maila mig också?

mandorff@hotmail.com

eller kanske någon annan har lust att vidarebefodra hennes mail?

Tack på förhand!

• HarElis

Lucyinthesky
    Känns nästan dumt att fråga, men har du lust att maila mig också? mikaela.klasson@sverige.nu
    är ny här och har precis börjat planera vårat bröllop känns som om man har noll koll vill ha ett så billigt bröllop som möjligt
    tack på förhand!

• Lucyinthesky

Stjärnflocka Linslus jezzie79 Vårbrud -06 HarElis

Ni har mail!

Tur att jag sparat mailet så jag inte hade behövt skriva samma sak tusen gånger! :)

• Vårbrud -06

Lucyinthesky

Tack!

Så gulligt av dig!

• Anikki

Hej!
    låter som oss då! Vi gifter oss augusti nästa år och sparar 2200kr/mån + skattepengar som kommer och sambon sprar också så då hamnar vi runt 40.000kr hoppas ju att våra föräldrar kan bidra med något också! Vi kommer ha 50 gäster. Kolla upp med tex. bygdegården om de sammarbetar med catreing och kan få bra pris där. Vi gjorde så och fick ett pris på 250 kr/kuvertet exkl. drycken, och då ingår: förrätt, varmrätt, bröllopstårta, linnedukar, linneservetter, glas 3 olika och serveringspersonal!! Tycker jag va billigt! Gör inbjudningar, placeringskort och meny och programkort själv också...vist kan man komma ner lite om man ordnar lite själv.

Tips försök köpa vin osv. under månadernas lopp så slipper ni ta utav budgeten!
    Likaså för inbjudningarna kosta på dem utanför budgeten så blir det inte lika dyrt!

• Lucyinthesky

Sommaren2006

har skickat till dig

• jun06

Lucyinthesky

Ditt mail verkar vara hett här på bröllopstorget!

Om man ber snällt kan man få ta del av det?

lafrenz@spray.se

Svar på tråden Budgettips!