• Lily of Sthlm

Budgettips!

Hej!

Jag & min sambo har förlovat oss i sommar & vill gärna gifta oss inom 1 år. Men problemet är budgeten...
    Därför hade vi tänkt att vi skulle vänta 2 år men nu har vi ändrat oss igen och vill försöka att få ihop det på 1 år.

Finns det nån som har tips på hur man klarar av att ordna ett fint bröllop utan att bli ruinerad?

Vi har tänkt hyra kläderna och göra egna inbjudningskort, bukett etc. men den de största utgifterna är väl ändå mat och lokal? Vi kommer att ha ca 50 gäster...

Hoppas ni kan hjälpa mig!

Kram

• Svar på tråden Budgettips!
  • Lucyinthesky

Edsåsen

nu har du åsså fått mail!

• Edsåsen

Tack, tack...ska ta och läsa igenom det i morgon när jag är lite piggare
    Må så gott...

• Blivande fru haraldsson

Lucyinthesky

Skulle du vilja vara så gullig att skicka ditt berömda mail till mig med. så blir jag glad.

ulleskogenz@spray.se

• Lucyinthesky

Blivande fru haraldsson

min mail funkar inte för tillfälligt!

men så fort den funkar ska jag maila dig!

• Lucyinthesky

Nu funkar mailen, så varsågoda!

• scratis

Skulle gärna också vilja få det där berömda mailet skickat till mig, är ett himla stohej med planering inte lätt med ekonomi o budget :)

Tack på förhand :)
    Min mail: scratis@gmail.com

• ElSt

Jag och min sambo har valt att bjuda många gäster och måste därför skära ner på kostnaderna. Det finns massor av sätt att göra det på utan att bröllopet känns billigt.
    Linnedukar och servetter är dyrt att hyra och pappersdito av hög kvalite känns inte billigt.
    Vi kommer göra all mat själva vilket är ett av det enklaste sätten att spara pengar utan att dra ner på kvaliten.
    Att bjuda på alkohol till maten men sedan ha bar till självkostnadspris är ett suveränt alternativ. Blir festen verkligen mer lyckad av att du och din bliande bjuder på allt?
    Mitt bästa tips är att tänka igenom varje liten detalj och försöka hitta ett billigare alternativ än det traditionella.

• Jenny79

En av de största kostnaderna är ju alkoholen, så vi löser detta genom att ha "förfest" i en lokal pub kvällen innan (många gäster kommer då, flyger in), alkoholfri middag och sedan får man ta med sig öl/vin eller vad man vill till underhållningen efter middagen. Kanske kan tyckas snålt men då har vi råd att bjuda alla vi vill i stället. Kan man inte ha kul utan alkohol på ett bröllop så kan man stanna hemma!

• Fröken Linda

Lucyinthesky-

tack så hemskt mycket!!!!

Superbra!

//Linda

• Neifile

Lucyinthesky: Är så nyfiken jag med på hur ni lyckats ordna ett bröllop för 25000. Skulle även jag kunna få kika på hur ni fixat det?? Vore jättesnällt!!
    busa_muru@hotmail.com

• knubbsälen

Hej,
    Vi studerar båda två och tänker oss en budget på 20000, vi kommer att ha runt 120 gäster... Men vi tror vi fixar det. Ungefär så här...
    klänning, köpa+ sy själv
    Makens kläder, hyra.
    Dukar tyg på metervara fr Ikea
    snygga men billiga papperstallrikar o glas i plast.
    Öl, vin o avec fr tyskland
    Buffe som släkt och vänner hjälper till med
    hemmabakade tårtor och kakor
    Frisyr och smink fixar kompis

Det enda vi kostar på är ett tält eftersom vi ska vara på vårt lantställe.

Jag är övertygad om att det går med lite vilja...
    Lycka till!

• lollo_liten

Jag önskar oxå jättegärna att ta del av budgettipsen från Lucyinthesky!!!
    Tack så mycket på förhand!

uthylander@hotmail.com

Svar på tråden Budgettips!