• Elin1

Hur mycket ska jag träna?

Hej!

Bättre att träna lite än inget alls!

Hur mkt du ska träna beror på vilket mål du har. Vill du gå ned i vikt/bli märkbart starkare bör du nog röra på dej 3-4 ggr i veckan, och variera träningen. Pilates är ok, men ger inga direkta muskler eller kondition.

Tips istället: Träna spinning eller spring 2 ggr i veckan och kör styrka (tex body pump 1- 2 ggr i veckan så får du resultat!

• Elin1

Har du inte tränat alls tidigare kan du kanske gå en timmes-promenader 2 ggr i veckan istället för att springa...

• Elin1

annalytica

Vilka bra råd vi ger!

Filippa_K_

Hppas du kommer igång med träningen!

• Elin1

annalytica

Nej, jag jobbar inte som instruktör, jag har bara ett stort intresse för träning och kostråd... Det är en ren hobby! Så expertkunskaperna får du stå för!

Håller med om att många äter alldeles för lite, jag skulle dö av hunger om jag åt en banan tilll lunch. Minns att man kunde göra såna saker ibland när man var i tonåren *rys*. Tur att man har fått en sundare inställning nu.

• Elin1

fikonet

Jag skrattar inte, äter också gärna en massa frukt! Men jag undrar om du håller dej så mätt/pigg på frukt till lunch?

• Elin1

Hej,

Jag vet hur det är, keso och fil med flingor är lätt och hyfsat gott, men jag tror att smörgås med keso kl 16 och därefter smörgås med keso/ fil samma kväll(och ibland dessutom gröt m mjölk till lunch) innebär alldeles för mkt mjölkprodukter!!

Bland annat bör man tänka på att kalcium motverkar upptaget av järn, så om man äter tex kött ihop med någon mjökprodukt så tar du inte alls upp samma mängd järn. Äter du istället kött ihop med någon c-vitamin grönsak så ökar järnupptaget!!

Mitt tips är: Ät inte "frukostmat" flera gånger om dagen. Håller f.ö med annalytica om att det är smart att dra in på bröd.

• Elin1

Jag har tränat 3-4 ggr i veckan i 5 år (Främst spinning och pump samt lite combat), och känner att jag har "stannat". Det händer ingenting!

Vill nå "nästa steg". Hur gör jag? Måste jag variera träningen? Trivs ju så bra med det jag tränar..

• Elin1

Usch, skulle jag träna innan frukost så skulle jag svimma!

Tycker det är STARKT att gå upp och träna innan jobbet! Önskar jag oxå kunde det. Får fortsätta med mina kvällspass...

• Elin1

(min kropp funkar inte utan frukost och, allra viktigast, KAFFE)

• Elin1

Tänkta bara dela med mig av min erfarenhet av kolhydrater!

När jag började dra ned på kolhydrater, tex bröd och musli, märkte jag bara positiva effekter. Min mage mår MYCKET bättre sedan jag slutade äta mackor och grova musli-sorter. Jag tror inte att min mage tål så "hårdsmälta" produkter eftersom jag ofta fick ont i magen efter att ha ätit sådant.

Så ni som ofta får problem med magen, det kan vara så att ni äter för mycket fibrer/konhydrater!

Svar på tråden Hur mycket ska jag träna?