• annalytica

Hur mycket ska jag träna?

Handlar det om att du vill gå ner i vikt bör du minska på kolhydrater (pasta, bröd, potatis etc.) och istället äta mer proteiner (kyckling,tonfisk, bönor, grönsaker, kikärtor etc.)samtidigt som du rör på dig. Förbränningsträning tex rask promenad eller spinning bör pågå under minst 40 minuter ca två-tre ggr/vecka. Att träna innan frukost är också ett tips då du förbränner mer än annars.
    Regelbundna måltider är ett måste! Många som vill gå ner i vikt äter alldeles för lite, vilket gör att kroppen istället ställer in sig på svält och lagrar allt i kroppen där får i sig.

Styrketräna lätt ca 2 ggr/vecka (kortare pass i samband med förbränningsträning funkar) för muskeluppbyggning, vilket iofs väger mer än fett men som också gör att du förbränner mer:) Lycka till!

• annalytica

Elin1 :
    Ja...*skratt* Jag antar att du också jobbar som instruktör?;)Jag får massor av frågor dagligen, vilket är jättekul. Dock hade jag svårt att hålla mig för skratt när en tjej menade på att hon varit "duktig" som bara ätit en banan till lunch! Man upphör aldrig att förvånas.

• annalytica

Visst kan du tappa några kilon på att äta frukt men vad du får i dig vid en sådan måltid är fruktsocker och kolhydrater-dvs du missar allt vad proteiner heter. Risken vid en fruktlunch är också att kroppen inte får den mättnadskänsla den behöver och att du därför kompenserar detta vid ett senare tillfälle tex vid mellanmål eller kvällsmiddag. Frukt ska egentligen ätas utöver alla fasta måltider, men visst kan man byta ut ETT mål mot en fruktsallad. Ett tips är väl då att blanda olika frukter. Banan innehåller tex ganska mkt fett, vilket inte är att rekomendera i stora mängder om du vill gå ner i vikt. Lägg i lite "nyttiga" nötter istället.Lycka till!:)

• annalytica