• fikonet

Hur mycket ska jag träna?

Jag åt 3(!) frukter till lunch - skrattar ni åt mig också då?

Jag älskar fruktsallad och ett par dagar i veckan skivar jag ett äpple, en banan och en apelsin till lunch. Supergott!

• fikonet

Jag håller mig faktiskt hyfsat mätt på fruktsallad till lunch. Brukar ta en kopp kaffe och ett knäckebröd med keso framåt 16-tiden. På kvällen äter jag ofta grovt bröd med skinka och keso samt filmjölk med müsli eller all-bran. Givetvis varvar jag dessa "frukt o fil-dagar" med varm mat. Äter förresten ofta havregrynsgröt med lättmjölk och lingonsylt till lunch oxå. Vad säger ni "kostrådgivare" om det? Är det bra eller mindra bra ur närings- och viktsynpunkt?

• fikonet

analytica, Elin1 och *veronica*: Vad duktiga ni är! Ni har ju verkligen stenkoll!

Själv älskar jag oxå att träna och försöker hålla igång 3-4 ggr i veckan. Jag blandar ett pass innebandy (på "skojnivå") med step up och bodypump och utöver det gärna en löptur eller en långpromenad. En ganska bra blandning tycker jag själv (som inte är nån expert!) men jag känner också att jag "står still" sen ett tag tillbaka.

Är 1,74 lång och har de senaste åren gått ner från 75 kg till 58 kg varav de sista 9-10kg har runnit av mig under det senaste året. Givetvis jätteskönt och jag strävar kanske inte direkt efter att gå ner mer men ett par kg till skulle nog inte skada. Skulle gärna väga ca 55 kg men vet att det kanske låter för lite i andras öron. Svårt att förklara - men när jag gått ner så många kg som jag har gjort är det svårt att bli riktigt nöjd.

Eftersom jag varit så pass mycket större är jag tyvärr slapp på vissa ställen. Är nöjd med överkroppen men rumpa o lår kunde tightas till lite. Vet att det är svårt att punktförbränna men...

• fikonet

Ja jag börjar inse att det är mer proteiner jag behöver. Jag äter nyttigt, men egentligen mest kolhydrater så jag skall tänka på proteinet!

Jag försöker träna innan jobbet vissa morgnar. Var tex på 45 min spinning innan jobbet idag. Borde väl vara bra?

Tack för dina råd analytica - toppen!

Svar på tråden Hur mycket ska jag träna?