Vad kostar era vigselringar?
Jag vet inte om jag svarat i den här tråden tidigare, men jag hittade min vigselring för 2000:- i 9 karat guld (kostar 4000:- för 14 karat). För mig duger det bra med 9 karat, och det känns bra att ha en lite hårdare ring, eftersom förlovningsringen blir i titan.
Vigselringen är i rött guld med en keltisk slinga på. Jättefin, kanske inte den ultimata ringen, men jag har inte hittat någon hittills som jag tyckt bättre om.
Blivande maken vill bara ha en slät ring. Jag kommer att ha en slät och en alliansring. De 3 ringarna i hop kostar oss 5860 kronor.
Vi köpte förlovnings och vigselringar vid samma tillfälle.
Gravyren kostar 120 kronor per ring tror jag det var så strax över 6000 totalt.
jag vet inte hur min vigsel ring kommer att se ut eller vad den kommer att kosta, då det är en överraskning till till mig i kyrkan....men jag är inte orolig, när min blivande friade till mig fick jag en ring som jag inte ens vågat drömma om! men vigsel ringen blir nog lite enklare tror jag, som den enligt sed skall vara......
Jag hade med mig lite gamla guldsmycken som jag fått av min man och som jag inte använt på många år. Det räckte till guldet i min vigselring som är en slät ring, 5 mm. I den sitter 5 st små briljanter som i ett zick-zack mönster. Gravyren ingick och vi betalade 2200 kr. Nu använde de inte det gamla guldet i ringen utan jag fick nytt, fint i stället vilket var OK även för maken.
Vi har bara vars en vigselring och inga förlovningsringar och vara gick pa ca 300-350 Euro tillsammans inkl gravyr.
Min är i vitguld med en liten diamant och hans är enkel med bara en linje i, ocksa vitguld.
Svårt med ringar.. Man ska ju ha dem ett tag!. Jag har beställt min vigselring och den kostar ca 16 000. Är svårt att veta hur mycket man ska lägga..
Min blivandes förlovningsring i vitt guld gick på ca 6000 och min me, tror jag. Min vigselring med 19 princesslipade diamanter kostar 16000. Som sagt svårt med hur mycket man ska lägga!!! Värdet är ju i känslorna inte i hur mycket de kostar! Jag har gått på det jag tyckte var finast.. såklart det blev det dyrare alternativet! (Valde utan att veta vad den kostade!)
Bild finns på:
www.familjeliv.se/krypin/c76/galleri.php
Min vigselring kostade 4900 kr. Min man har fått den gjord hos en guldsmed så den har en alldeles unik design :)
Den består av 6 diamanter och både av vitt och röttguld.
Det finns ingen ring i hela världen jag hellre skulle ha, känslan av att ha en ring som är specialgjord till mig är underbar :)
Värdet sitter absolut inte priset!
Jag köpte min på Ebay för 2800:-. Men måste säga att det är rätt kass kvalitet på de baguettslipade diamanterna (man ser orenheter med blotta ögat). Men jag tycker om den och har fått den värderad till ca 5.000:- (skulle dock vara värd ca 10.000:- enligt säljaren).
Bild:
hem.bredband.net/b294038/Brollop1.htm