Inlägg från: Fru Cinderella |Visa alla inlägg
  • Fru Cinderella

Linköpingsfruarna!

Var o kollade klänningar idag. Hon på partyworld var ju hur trevlig som helst o även hon på bröllopsbutiken (eller vad de nu heter). De har till o med min drömklänning från Dynasty som går att beställa hem.

Men fy f-an för hon på Krinolin. Otrevligare människa får man leta efter. Inte riktigt så hemskt kanske. Men jag går inte tillbka dit.

• Fru Cinderella

Nej det har jag missat. Vart är det och vad visar dom?

*extremt lagom nyfiken*

• Fru Cinderella

Thindris
    Visst jag kan berätta det jag vet om dem. Har inte själv vart där än. Men tänkte passa på o gå dit o äta julbord i december. Kan berätta mer då om du vill.

Det jag vet fick jag höra av en annan tjej här på bröllopstorget som hade sitt bröllop där. Här är vad hon sa:

Det gick på strax under 18000 för 38 personer (exkl tårta som vi tog från Schelins). Lokalhyra eller personalhyra tar dom ingen utan det ingår i kuver avgiften. Tror dom kan ta max 75 personer.

Vi valde då inte den billigaste maten utan det finns billigare alternativ samt buffeer om man föredrar det. Det som blir dyrt är ju drycken men det beror ju på hur mycket man tänkt bjuda på. Vi bjöd på dryck till maten samt en drink efteråt till dansen. Vi hade dock skrivit i inbjudan att dryck till dansen får man köpa själv i restaurangens bar så det inte skulle bli några missförstånd (folk som inte tar med pengar, eller inte tillräckligt osv). Med tankte på det vi bjöd på i dryckesväg och vårt antal gäster så blev det billigare att vara på Mjellerumsgården än att hyra lokal, personal och catering. Jag kan säga att vi är kanon nöjda med vårt val av festlokal, dom skötte allt kanon bra och det var inget tjafs eller strul och dom höll kontakt med toastmastern under middagen för att kolla läget. Det var väldigt skönt också att inte behöva städa eller duka. Blommor efter säsong ingår. Jag köpte dock några murgröne planter som vi la ut i mitten på mat borden och lite gula rosor vars blad vi spred ut på borden. Mjellerumsgården hade sen placerat ut sina buketter med matchande blommor (gula rosor bla) på andra bord runt omkring.

läs även det här: www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m1212666.html

Vet inte om det är något som du är intresserad av. Men jag har tänkt o hyra häst o vagn från Valla Stallet som ligger i närheten o köra själv med min blivande en tur i skogen innan middagen. Men jag har även tänkt gifta mig antingen i deras trädgård, eller i Östra Torp som ligger precis bredvid.

Vet inte exakt vilken länk du talar om, men var det den här du syftade på?

www.bfm.nu/index3.htm

Antar att du vart inne på Mjellerumsgårdens egen hemsida: www.mjellerumsgarden.se
    Där finns ju endel fina bilder att titta på.

Men hur kommer det sig att ni kinte kan åka dit innan ni bokar?

Bidde ett långt inlägg :)

• Fru Cinderella

Jo jag undrar om man skulle kunna få fiska lite fler tips från er redan gifta (eller ogifta som har bra koll på ämnet).

Skulle vilja veta mer om bra:

* Frisör för uppsättning
    * Make-up, vart?
    * Manikyr

* Herrkläder
    * Blommor

* Tårta

Tacksam för svar

• Fru Cinderella

Vad menar du med preliminärbokningen fram till feb? Antingen är meningen luddig eller så är min intelligensnivå inte så hög just nu (Har feber *suckar*).

När jag ni gifta er föressten?

Om jag får din e-mail adress kan jag höra av mig när jag vart där.

Så eftersom vi ska gifta oss på samma ställe. Vad har ni tänkt för tema o liknande på bröllopet *nyfiken*

Men du var inte intresserad av häst o vagn? För då kan jag kolla åt dig när går dit också. Jag har visserligen tänkt köra själv, ett förslag bara.

• Fru Cinderella

Thindris
    Jag hade ett kort samtal med dem. När jag bara ville ha grundfakta. tyckte inte heller att man fick så bra bemötande. De gav korta intetsägande svar o jag la på innan jag ens hade fått hälften av svaren på mina frågor. För att det kändes som om jag störde.

Men jag täntke ge dem en andra chans genom att gå dit o prata med dem. Plus att jag har hört gott av dem från andra så.

Vi har tänkt att ha färgerna ljuslila, mörklila och vinrött. Med rosor i olika nyanser och lila syrener. Vi har även tänkt gifta oss i deras trädgård o det gick bra sa dem. Det vore kul att gifta sig i Östra Torp en liten stuga på deras område som används för borgliga vigslar. Men den öppnar inte förns i slutet på juni o vi gifter oss 26 maj. Så jag tror dock att den idén är lite körd tyvärr. Men jag tänkte ringa Gamla Linköpings guidekontor o kolla i alla fall, det kan ju inte skada.

Vet du något om hur möjligheterna är för scen i deras lokal. Tänkte ha en mindre ljudanläggning med piano o mkirofoner så att mina vänner kan sjunga/spela o att folk kan hålla tal utan o skrika osv?

• Fru Cinderella

Thindris

Har livgrenadsmässen någon hemsida o vart ligger dom? Vore kul o få veta lite mer om dem

o vad menar du med "Bara duka honnörsbord åt ena hållet"?

Vi valde maj just för syrenerna faktiskt. Har alltid tyckt om dem.. riktigt vackra som bordsdekorationer. De tar mycket plats också :)

Min kompis som ska spela på bröllopet har en synth så vi tänkte ta med den. Samt en laptop med all musik på med högtalare till den.

Jag menade inte någon bautascen.. men en liten kvadratmeter vore ju trevligt :)
    Får väl se hur det ser ut när man kommer dit o tittar.

• Fru Cinderella

Hittade deras hemsida..

men du sa att det skulle bli dyrare där. Vad hade de för pris o vad ingick i det?

• Fru Cinderella

Thindris

Tack så mycket för ditt långa o välutvecklade svar. Synd att livgrenadsmässen är så dyra. Plus att de ligger i garnisonsområdet är tyvärr inte så lockande för mig. Själv tycker jag att Gamla Linköping är så mysiga.

Har själv vart inne lite på Wärdshuset också, istället för Mjellerumsgården. Men när jag såg deras festlokal blev jag lite besviken. Den verkar så instängd, med fönstrena högt i taket. Det såg i alla fall ut så på deras hemsida. Borde väl besöka dem o titta efter också antar jag.

O jag håller fullständigt med dig om Mjellerumsgårdens telefonattityd så den behöver du inte ursäkta dig över.

Svar på tråden Linköpingsfruarna!