Thindris
Visst jag kan berätta det jag vet om dem. Har inte själv vart där än. Men tänkte passa på o gå dit o äta julbord i december. Kan berätta mer då om du vill.
Det jag vet fick jag höra av en annan tjej här på bröllopstorget som hade sitt bröllop där. Här är vad hon sa:
Det gick på strax under 18000 för 38 personer (exkl tårta som vi tog från Schelins). Lokalhyra eller personalhyra tar dom ingen utan det ingår i kuver avgiften. Tror dom kan ta max 75 personer.
Vi valde då inte den billigaste maten utan det finns billigare alternativ samt buffeer om man föredrar det. Det som blir dyrt är ju drycken men det beror ju på hur mycket man tänkt bjuda på. Vi bjöd på dryck till maten samt en drink efteråt till dansen. Vi hade dock skrivit i inbjudan att dryck till dansen får man köpa själv i restaurangens bar så det inte skulle bli några missförstånd (folk som inte tar med pengar, eller inte tillräckligt osv). Med tankte på det vi bjöd på i dryckesväg och vårt antal gäster så blev det billigare att vara på Mjellerumsgården än att hyra lokal, personal och catering. Jag kan säga att vi är kanon nöjda med vårt val av festlokal, dom skötte allt kanon bra och det var inget tjafs eller strul och dom höll kontakt med toastmastern under middagen för att kolla läget. Det var väldigt skönt också att inte behöva städa eller duka. Blommor efter säsong ingår. Jag köpte dock några murgröne planter som vi la ut i mitten på mat borden och lite gula rosor vars blad vi spred ut på borden. Mjellerumsgården hade sen placerat ut sina buketter med matchande blommor (gula rosor bla) på andra bord runt omkring.
läs även det här: www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m1212666.html
Vet inte om det är något som du är intresserad av. Men jag har tänkt o hyra häst o vagn från Valla Stallet som ligger i närheten o köra själv med min blivande en tur i skogen innan middagen. Men jag har även tänkt gifta mig antingen i deras trädgård, eller i Östra Torp som ligger precis bredvid.
Vet inte exakt vilken länk du talar om, men var det den här du syftade på?
www.bfm.nu/index3.htm
Antar att du vart inne på Mjellerumsgårdens egen hemsida: www.mjellerumsgarden.se
Där finns ju endel fina bilder att titta på.
Men hur kommer det sig att ni kinte kan åka dit innan ni bokar?
Bidde ett långt inlägg :)