Linköpingsfruarna!
Thindris
Hur bra koll har du på Wärdshuset föressten?
Thindris
Hur bra koll har du på Wärdshuset föressten?
na76
Hur dukade ni då?
Vad åt o drack ni o vad slutade summan på?
Kan man få plats med en synth o två mikrofoner?
*nyfiken*
Thindris
Jag pratade med Wärdshuset nyss. De sa så här:
* Många äter först middag i någon av deras salar o sen hyr festlokalen under egen regi. Då får man ha den till kl: 12.00 dagen efter. O där städar man m.m, då kostar den 950:-
* Hyr du enbart festlokalen under egen regi kostar den 1500:-
* Dit får man ta med egen musikanläggning också.
Lät lite intressant faktiskt
Angående frisörer. Jag sammanställde en lista på frisörer i linköping som jag tänkte ringa o kolla priset på, här har du den:
Hårateljén
S:t Larsgatan 3
013-141440
HairStyle
Drottninggatan 19
013-100013
Hårfixarna
Klostergatan 26
013-144343
Hårslong Ruth Hedén
Lotta
Repslagareg. 19
013-121889
Studio e-hair
Nygatan 36
013-353353
Pris
- Uppsättning: 1400:- (2,5h + 0,5h konsulation), därefter 400:-/h
- Makeup: Makeup+ provsmink 600:- (Utan provsmink: 400
Modefrisören
Nygatan 34
013-121816
Salong Silk
Make-up/Manikyr
Storg. 3
013-120445
Ellens Salong
Brudmakeup
Hospitalstorget 3
013103266
JFalk..
har han hemsida o vad tar han?
*nyfiken*
Vad kostade tårtan från Shellins? *nyfiken*
na76
den där tårtan låter helmumsig o tack för alla tips, blir jätteglad :)
Thindris
Det måste kännas skönt o ha bestämt.. får se vad vi väljer efter våran rundtur. Vi ska väl kolla på Mjellerumsgården, Wärdshuset, Bjärka säby o Livgrenadsmässen.
Thindris
Vad jag störde mig på hos livgrenadsmässen (När jag såg bilderna på dersa hemsida). Vad att det hängde flygplan i taket..
Thindris
Om man går in på deras hemsida o tittar på bilden där borden är uppdukade med rosa dukar. Så ser man att det hänger flygpolan i taket. Kan visserligen vara charmigt. Beror på vilket sett man ser det på :)
Vore hur kul som helst o få veta vad du tyckte om filmerna. Du har ingen möjlighet att lägga upp dem så man får se dem?
Thindris
Mysko, jag kan inte hitta den bilden heller. Jag kanske blandar ihop med ett annat ställe... hmm.. vilket kan det vara?
Thindris
Ja med rosa dukar o stolsöverdrag?
Funderar på om det kan vara läkarsällskapets. Men nu lyckas jag inte lokalisera deras sida bara för det
Thindris
Äntligen.. vad skönt.. höll på o bli riktigt irriterad på det där.
Det är så mysigt här idag. Första snön har kommit o allt. Det är verkligen perekt eftersom jag o min sambo ska åkta o köpa julsaker idag :)
Thindris
Snön ligger faktiskt kvar, peppar peppar. Fast mycket har smält bort.
Bidde ingen julshopping. Mamma medelade att om vi väntade till i morgon så skulle vi så skjuts dit o hem. O jag asvkyr att dra på femton stora påsar på bussen. Så det tackar jag inte nej till.
Thindris
Vart riktigt kallt här också. O vi har inte kommit iväg o köpt julsaker än heller. Men i morgon har vi sagt att det SKA bli av...
Kommer föressten nog inte ha vårt bröllop på Mjellerumgsgården. Det blir nog Kaga bygdegård. Helt underbara priser.
Thindirs
Ja det blir det.. buffé närmare bestämt o jag har hört mycket gott om deliktessbutiken. Plus att de har låga priser. Så det blir nog därifrån.
Tårta funderar jag på om vi ska göra själva. Eller inte jag för då kommer den smaka skokräm (kan verkligen inte laga mat eller baka). Så be någon kompis eller så
Thindris
Nu har jag julshoppat massor, har satt upp granen också. Kunde verkligen inte bärja mig i år (Julgalen).
Vad kul att ni har bestämt er, Och jag som är en guldfisk, när är det ni gifter er nu igen?
Thindris
Vad mysigt det låter. Själv har jag hjälpt en kompis o flyttstäda hela dan.. är helt slut.. ska lägga mig ett varmt bad o sen se på fianlen av Top Model *myser*
det samma