Våra spartips:
MATEN kompisar till våra föräldrar kommer att laga maten. Råvarorna inhandlar vi själva, kantareller är plockade iår och köttet får vi från föräldrar som är jägare (vi ska ha älgstek)tack vare detta så blir vår mat inte så dyr, det är oftast här det springer iväg.
TÅRTA En bekant till oss skall tillfrågas, hon är konditor och mycket duktig. Numera gör hon bara tårtor till kompisar och tar bara betalt för ingredienserna.
FOTO Även här använder vi oss av en bekant, dock är han prisbelöt fotograf (ibland får man ha tur)
TRYCKSAKER Gör vi helt själva. Vi är faktisk jättenöjda. Vi valde ett mindre format och då får man ut 4st /papper och då sparade vi pengar. Inbjudningarna ligger på 3,25 kr/st + porto, men det är bara 19 som behöver skickas, resten läger vi i brevlådorna själva. Även tackkort kommer vi göra själva.
KLÄDER Min mamma kommer att sy min kläning. Tyget bad jag en kompis köpa till mig när hon var i Asien för ett tag sedan, så det fick jag riktigt billigt. Min M2B kommer att sy upp sina kläder nu i November när vi ska till Malaysia på semester (känns lite konstigt att åka på en sådan lyxresa nu, men det var bokat innan vi bestämde oss för bröllop min blivande fyller 30år)
Självklart så ska man inte snåla med sitt bröllop man gifter sig ju förhoppningsvis bara engång, men där vi kan har vi frågat bekanta om hjälp på ett försiktigt sätt och hittils har vi bara fått possitiv respons, två st har tom frågat om de får hjälpa till med serveringen... och det är ju en dag man vill minnas och varför inte minnas att man åt kompisens tårta, eller blev fotad av killen som var med när vi två blev ett par för många årsedan.