• Överlycklig

Hur mycket kostar ert bröllop?

Nyfiken fråga bara. Hur mycket kostar erat bröllop?

Vi kommer nog att betala den största delen själva och eftersom vi inte har obegränsat med pengar så har vi valt ett enklare bröllop men med många gäster. Bådas föräldrar har flera barn och jag skulle aldrig kunna med och be pappa betala, (och han skulle nog aldrig fråga heller), då skulle han ju bli ruinerad, vi är fyra flickor i familjen!!!

100gäster och hela budgeten ligger på 30 000kr och den kommer vi nog attklara hålla.

• Svar på tråden Hur mycket kostar ert bröllop?
  • oslo brud 6/5/6

sverres...
    hej, ja jag e svensk. bor i oslo.
    Kul att det e fler som mig här..hihi

vart bor du då? och vart i norge bor ni?

Maria

• oslo brud 6/5/6

det skulle vara vart i norge bor ni och vart i sve kommer du ifrån...haha

• Sverres

Hej Oslo Brud!
    Vi bor i Oslo, vilket jag antar att du också gör på grund av din signatur. Kommer från stockholm men ska gifta mig i skåne på hytta.
    Vart skall du gifta dig och när? Hur långt har du kommit i planeringen?
    Jätte kul att vi är flera i oslo!

• oslo brud 6/5/6

jag ska gifta mig 6 maj i grorud kirke. har precis köpt lägenhet på kalbakken...
    vi har kommit en bit. bokat lokal, kyrka, köpt klänning, skor och ring. Valgt meny. men jag vill gärna jämnföra ideer med nån annan i närheten. mina närmsta bor ju i gbg...

vart bor ni? Ålder?
    Kram maria..4år i oslo

• Gerda

Vad roligt med svensk-norskar!

Jag kommer att flytta fr örebro till oslo i början på nästa år :) men vi kommer nog ha bröllop 2007 i örebro eftersom vi kommer härifrån... men man vet ju aldrig... det är ju vackert i oslo :)

• Jennan

För mycket!!!

Ett tips till alla: räkna med en 10 000 kr extra just ifall att. så en budget på 40 000 ska helst ligga på 50 000 kr för det rusar så lätt iväg. Bara småsaker som utsmyckning och blommor m.m är dyrt.

• oslo brud 6/5/6

gerda...
    varför ska du flytta till oslo? jobb?

maria

• Gerda

Maria

Min pojkvän har fått jobb där och flyttade i augusti. Vi letar just nu större lägenhet så att jag o kissarna får plats :)

Så jag måste snart börja leta jobb!

• oslo brud 6/5/6

så kul. bor han inne i oslo. vi har åxå en lite (enorm) kisse...

hoppas du kommer trivas. det gör jag, men lägtar hem hela tiden!

maria

• Rystall

Vi hade 65 gäster och det gick på dryga 65 000:- Det blir alltid dyrare än vad man tror. Det gick en hel del pengar sista två veckorna på sånt som vi inte hade tänkt på.

Men vi hade lagt en max budget på 70 000 så vi är nöjda.

Svar på tråden Hur mycket kostar ert bröllop?