• Bumpan_

borde jag skämmas?

nu måste jag verkligen skriva av mig för jag kokar snart. igår var jag på en jätte trevlig tjejkväll, det slutade med att vi gick vidare till ett danställe. vi dansade och hade jättekul! min sambo var inte med, och vi har inga problem att festa var för sig. Jag träffar en killkompis och hans två kompisar (vi kan kalla dem fredrik och pär), som jag aldrig träffat tidigare. Jag sitter med fredrik. han pratar om sin flickvän och frågar hur länge jag och min sambo varit förlovade. helt oskyldigt alltså. DÅ vädner sig pär till mig och frågar, borde inte du tänka på din pojkvän??? han menade då att det var dålig stil av mig att sitta och prata med Fredrik när min pojkvän sitter hemma?? han tycker att det är fruktansvärt dålig stil att jag sitter och flirtar med fredrik. jag visste faktiskt inte vad jag skulle säga, dels för att jag itne känner honom. jag vet om att andra har uppfattar tidigare att jag flirtar, men det är helt omedvetet och sån jag är! jag menar ju absolut inget med det. Så, min fråga är, gjorde jag något fel här eller???? kan inte alls se problemet och inte min sambo heller, men jag är så fruktansvärt arg över den här helt onödiga kommentaren och speciellt över att JAG gjorde fel! inte hans kompis som isåfall flirtade lika mycket med en förlovad tjej.....vad säger ni?

• Svar på tråden borde jag skämmas?
  • L-N

Jag tycker absolut inte att du gjorde nåt fel! Vadå, får man inte prata med nån annan än sin pojkvän eller??! Och vad gör det om man e lite flirtig, så länge man inte har en "sexuell anspelning". Och precis, varför tyckte inte Pär att Fredrik gjorde nåt fel? Konstig typ!

• Jonnes brud

Man har olika värderingar. Jag har hört 20-25-åringar säga att de aldrig skulle "tillåta" sina partners att dansa "tryckare" med någon annan än dem själva. Otroligt!!!

• Meddelande borttaget
  • Bumpan_

tack! jag förstår inte heller. man måste väl ge sin partner lite, annars om något slutar det väl med otrohet. nu är jag mer arg för att han förstörde min kväll... tack för era svar!

• Bumpan_

man måste väl ge sin partner lite frihet var vad jag tänkte skriva, missade lite där :)

• NokGroda

man måste få ha ett socialt liv och kunna umgås med folk oavsett kön.

Pär är den som har problem. sääärskilt som du och Fredrik faktiskt pratade om era förhållanden.

sjuk situation. men du har ingenting att skämmas för! go girl!

• Stjärna

Att sitta och prata helt allmänt om sina förhållanden med kompisar, om än killkompisar?!

Nix, inte otrohet för mig! Eller nån jag känner.

• EhjärtaK = sant

Klart att du INTE gjorde något fel! Skönt att du har en klok sambo som inser detta också .

Jag blir såååååå trött på killar som tror att man flirtar bara för att man pratar med dem (eller deras kompisar). Den här killen som ifrågasatte dig verkar ju inte ha en riktigt "frisk" syn på socialt umgänge vs. förhållanden. Det kunde ju lika gärna vara hans kompis som gjorde fel (för han hade ju också flickvän).

Nej usch och fy för sådana killar . Det finns säkert tjejer som är likadana - så usch och fy för dem med!

• Bumpan_

tack för alla svar!ni är så gulliga allihopa!

• *picoliiina*

jonnes brud

vad har åldern med det här att göra?

• NokGroda

*picoliiina*: det hon sade var att det var dem hon HÖRT.

• *picoliiina*

ja men varför inte säga.. jag hörde några säga.. osv.. som om åldern spelar in i detta.. var det jag menade.

man kan väl vara 55 o säga samma sak.

• Jonnes brud

*picoliiina*

Jag har nyss fyllt 50 och "alla" i min ålder har dansat tryckare (styrdans tror jag man kallar det i dag ). För mig är det ofattbart att unga människor som många gånger ger sig ut för att vara så fördomsfria och öppna, misstror sin partner (eller vad de nu gör) och ser dansen som hångel, eller vad då?

• NokGroda

jag tror yngre människor idag ser en väldig skillnad på tryckare (I will always love you, sista låtarna, kramas och går runt i ring) och styrdans (foxtrot och sånt, gärna storband).

om jag står och kramar nån på dansgolvet till en kärlekslåt, så bör vi faktiskt inte ha förhållanden på annat håll.

men att dansa foxtrot, vals eller så är inte samma sak. inte samma kroppskontakt, inte samma överromantiska låtar, inte lika många som hånglar på dansgolvet i allmänhet.

så jag ger Jonnes brud rätt, men ändå inte. för jag tror det gäller fler än folk i 20-25-års-åldern.

• *picoliiina*

jag håller med nokgroda.. tycker styrdans och att dansa tryckare är två olika typer av dans. tryckare är något som jag och min sambo dansar.. på fest eller hemma i vardagsrummet. det är något intimt och kärleksfullt enligt mig. skulle inte uppskatta om min sambo dansade så med en annan tjej...
    styrdans eller bugg, salsa osv pardans som går ut på mera än bara att krama varandra.. det dansar jag med kompisar.. och tex mina farbröder på släktkalas.

• annalytica

Jag brukar alltid fråga mig själv vad jag skulle tycka om min kille gjorde likadant. På så sätt får jag snabbt reda på var jag själv står. Är man bara rak och ärlig i sitt uppförande gentemot andra männsikor så är väl allt ok? Socialt isolerad blir man väl inte bara för att man är förlovad, eller?

Svar på tråden borde jag skämmas?