• tessideluxe

Tjock?!

Om någon är knubbig eller inte har inte med vikten att göra utan hur man ser ut i kroppen, och framför allt, vad den som tittar på en har för åsikter om vad som är knubbigt eller inte. Om man känner sig bra i kroppen och är nöjd så ska man inte gå ner i vikt. Om man känner sig lite slapp i hullet så kan man träna lite oavsett vad man väger.

För några månader sedan skulle jag göra en fotografering där Camilla Thulin hade valt ut kläderna. Jag är ungefär lika stor/liten som TS. Jag var tvungen att skicka mina mått till Camilla och skämdes lite när jag skickad dem för jag tycker själv att jag är lite slapp i hullet. När jag kommer till fotograferingen så hade hon plockat ut en Armanikostym i jeanstyg. Jag tittar på byxorna och tänker "Det finns inte en chans att jag kommer i de här byxorna" Men visst gick det. Hon fick till och med ta in jackan i ryggen för den var lite stor. Hon sa hela tiden "å vad roligt med någon som har en kvinnlig kropp" Kul med någon som kan bära upp kläderna"

Det jag vill säga med detta är att alla har olika "glasögon" på sig när de tittar på andra. Därför ska man inte lyssna så mycket på andra om det inte är uppenbart att de har rätt = att man tycker det samma själv.

/Tessi

Svar på tråden Tjock?!