Inlägg från: EhjärtaK = sant |Visa alla inlägg
  • EhjärtaK = sant

Tjock?!

Jag har mycket svårt att tro att du är knubbig/mullig om du väger 58 kg och är 163 cm lång, Om du är tränad kan du mycket väl vara riktig smal, om du är otränad kan du självklart vara "slapp" (men det är ju inte samma sak som att vara mullig!!!).

Får jag fråga vad det är för person som har påstått att du är knubbig? Är du elitgymnast, dansare eller något annat där det krävs att man är mycket nätt? I dessa kretsar använder man ju ibland uttryck som knubbig/bastant om tjejer som är smala (men inte magra). Finns ju tyvärr många som utvecklat ätstörningar pga sådant .
    Om det är en väninnan/bekant så antar jag att denne är avundsjuk och missunsam.

• EhjärtaK = sant

Måste säga att jag tror att det är väldigt olika vad man definierar som knubbig/mullig.

I min värld är inte en tjej knubbig för att hon har lite lovehandles, runt ansikte eller om hon har en fyllig rumpa (förutsatt att hon är smal för förövrigt.

Mullig tycker jag att man är först när fler kroppsdelar är lite "fylligare".
    Först då tycker jag att begrepp som mullig eller knubbig kan/bör användas.

Observera att jag inte på något sätt klankar ned på människor som vill vara jätte smala och/eller slimmade - det är självklart helt upp till var och en att bestämma över sin kropp. Jag är bara emot att man kallar folk som inte är mulliga för mulliga. Sedan är det självklart omöjligt att avgöra storleken på en människa utan att ha sett henne/honom .

Svar på tråden Tjock?!