• ninni7805

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

pio:
    jag förstår hur du känner!! min m2b:s kompisar gillade verkligen inte mig i början heller.. men det har gått över på de flesta nu..

angående vigseln: gör som oss!! vi åker iväg utomlands för att vigas bara vi 2, sen kommer vi ha en fest senare för resten.

angående möhippan: vi lovar att fixa en du aldrig kommer glömma! eller hur tjejer?! :) du får börja med att komma med oss ut den 29:e så du kommer in i stämningen lite bättre vi är ett bra gäng som gärna muntrar upp varandra när det känns som tyngst.. alla har vi varit nere i våra planeringar.. jag lovar!

• ninni7805

majbruttan:
    ojoj det är inte lätt att svara på din fråga angående namn på inbjudan... vi har inte bestämt oss än hur det kommer stå på våra än.. skulle tro att det blir antingen till oss eller till värdparet. problemet för oss är ju att värdparet inte är tillsammans och att det då blir lite krångligare men tror att det blir vi och elisabeth som kommer stå som namn till anmälningarna..
    men till ditt problem med pengar och föräldrar: vi har samma problem nästan.. mina föräldrar och syster kommer lägga en summa till maten.. vilket va självklart för dom, men inte för oss.. vi har inte bett om pengarhjälp, men tog tacksamt emot det ;)
    m2b:s föräldrar kommer köpa tårtan, men inte mer vad vi vet.. m2b va tvungen att fråga rakt ut hur det skulle bli med just pengar från hans päron eftersom dom sagt en sak innan vi sa hur och var vi skulle vigas och sen sas en annan sak när dom väl visste hur och var.. men summan av det hela är nog att jag tror att det är bäst att din m2b pratar med sina föräldrar och att ni på ngt sätt säger att dina kommer lägga en viss summa, men att ni samtidigt verkligen inte förväntar er att hans ska göra det samma! dom kanske kan hjälpa till på ngt annat sätt?
    jag tror iaf bara att ni ska ha ett föräldrarpar som anmälningsnamn faktiskt.. kan bli lite rörigt annars som ngn annan påpekade innan.. anledningen till att vi kommer ha 2 är ju att vi inte är i sverige när inbjudningarna kommer ut ;)

oj va långt det blev...... hoppas att ni orkar läsa :)

• ninni7805

lindha:
    va ju bra att du iaf hittade kameran ;) håller tummarna att du även hittar kvittot!

• ninni7805

charleston:
    välkommen till oss
    jag och majbruttan känner varandra sen många år, men annars är det helt nytt folk för mig iaf! får lov att säga att det är väldans trevliga tjejer här i tråden ;) :)

pratade med mor i spanien lite tidigare idag och bad henne att kolla upp lite guldsmeder i närheten av där dom bor, priser och kvalite och tid att få grejerna och så.. när pappa och mamma varit gifta i 35 år så gifte dom om sig där nere och köpte superfina ringar där riktigt billigt så jag hoppas att vi oxå kan hitta ett par till oss me!!
    bad henne även att kolla upp lite tiaror och annat smått och gott som kan va lite kul att få därifrån :)
    mamma bad oxå om mailadressen till vår toastmadame så nu har dom ngt fuffens för sig ;)
    kan ju oxå tillägga att mamma hade mailat min svärmor för lite frågor angående festen och lite annat jag inte fick reda på ( ;) ) och fått ett mkt positivt svar.. så nu fattar jag inget igen!! till mig och min m2b så var ju svärmor inte direkt trevlig i helgen.. gav oss pikar och så, men till mina föräldrar så är dom hur positva som helst................. mysko!! men jaja, det blir säkert bra.. på ett eller annat sätt..

hoppas verkligen att ni får kul på ullared på fredag!!! och hittar en massa fynd som ni kan berätta om för oss andra som ska åka dit senare :)

blev långt det här... igen :)

• ninni7805

och en massa smilys igen :)

• ninni7805

håller med majbruttan och princess när det gäller din sambo Pio!! Han måste skärpa sig när det gäller att "få in dig i gänget". Försök att säga till på skarpen igen.. vet att det kan va riktigt svårt men ändå! Hur gammal är han??
    när det gäller ert bröllop så behöver man inte alls ha ngn fest eller liknande efter själva vigseln. Jag säger det igen: gör som jag o m2b: åk utomlands och gift er :)

majbruttan:
    tack för stödet när det gäller svärföräldrarna! Jag hoppas oxå att det blir bättre snart... men hon håller på att göra sig riktig ovän med m2b och det tror jag inte rikitgt att hon fattar :( fortsätter hon i den här stilen kommer han explodera snart..

• ninni7805

princess:
    jag är här :)
    men jag håller på att städa och stryka och allt annat kul samtidigt.... ska ha fika här idag och jag insåg att det inte gick när det såg ut som det gjorde ;)
    har ni fått ngn respons på era inbjudningar än?????
    åhh va jag ser fram emot den 29:e!! ska bli så kul att bara komma ut och äta gott och dricka lite gott oxå!

• ninni7805

så kul!! när går OSA ut? ganska så långt bort i tiden va?

jaa gärna lite nya ansikten till hippan :)

vad gör du annars idag då?

• ninni7805

åhhh va kul med bio!! harry potter är helt ok faktiskt! har sett alla dom andra och gillat dom :) får väl ta o gå på den här med ngn gång.. just nu säger både ekonomin och tiden nej :(

• ninni7805

ha, jag snodde 1500 inlägget

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2