majbruttan:
ojoj det är inte lätt att svara på din fråga angående namn på inbjudan... vi har inte bestämt oss än hur det kommer stå på våra än.. skulle tro att det blir antingen till oss eller till värdparet. problemet för oss är ju att värdparet inte är tillsammans och att det då blir lite krångligare men tror att det blir vi och elisabeth som kommer stå som namn till anmälningarna..
men till ditt problem med pengar och föräldrar: vi har samma problem nästan.. mina föräldrar och syster kommer lägga en summa till maten.. vilket va självklart för dom, men inte för oss.. vi har inte bett om pengarhjälp, men tog tacksamt emot det ;)
m2b:s föräldrar kommer köpa tårtan, men inte mer vad vi vet.. m2b va tvungen att fråga rakt ut hur det skulle bli med just pengar från hans päron eftersom dom sagt en sak innan vi sa hur och var vi skulle vigas och sen sas en annan sak när dom väl visste hur och var.. men summan av det hela är nog att jag tror att det är bäst att din m2b pratar med sina föräldrar och att ni på ngt sätt säger att dina kommer lägga en viss summa, men att ni samtidigt verkligen inte förväntar er att hans ska göra det samma! dom kanske kan hjälpa till på ngt annat sätt?
jag tror iaf bara att ni ska ha ett föräldrarpar som anmälningsnamn faktiskt.. kan bli lite rörigt annars som ngn annan påpekade innan.. anledningen till att vi kommer ha 2 är ju att vi inte är i sverige när inbjudningarna kommer ut ;)
oj va långt det blev...... hoppas att ni orkar läsa :)