Göteborg (med omnejd) 2006 #2
Mina grabbar är födda jan 04 och juli 05 så man är ju inte direkt sysslolös :)
Mina grabbar är födda jan 04 och juli 05 så man är ju inte direkt sysslolös :)
Charleston; Det var nog jag som kopierade fel lista, förlåt det var inte meningen. Hittade ditt inlägg nyss, skönt att det är fler som är nya i gruppen så behöver man inte vara lika blyg :)
Torvan; jag är också ny, kom in på denna tråd för bara nån dag sedan. Ser framemot tisdag , alltid kul att lära känna nya människor :)
Princess_edition; Vad roligt, ännu fler :) Läste det sista inlägget och vi är ju 8 nya :) det verkar som om de flesta känner någon i gruppen, finns det någon som jag, som inte känner någon alls?
Namnskylt är en riktigt bra ide, det är nog ingen dum ide att även skriva internetadressen :)
Princess_edition; Ja, det blir ju hur kul som helst
Lindha; alla här verkar vara goa och glada brudar så jag känner mig ganska lugn :) Några verkar vara lärare, jag med fast jag undervisar gymnasieelever. Fast jag gick också Barn och Ungdom på gymnasiet, det som sedan bytte till Barn och Fritid.
Nej tyvärr hade jag kunnat så hade jag ställt upp, jag började sy en skjorta i syslöjden när jag gick i femman och den är inte ens klar ännu :)
Men jösses vilken trevlig kväll vi haft. Ser framemot nästa gång :) Jag hade ett förslag att vi ses hemma hos mig nästa gång på bastukväll :)
Princess_edition; alla var ju helt ofarliga och jättetrevliga, jag var ju som sagt lite rädd att tråden skulle vara fejkad och där skulle stå femton galningar som skulle överfalla mig utanför steinbrenners :)
Princessdiamond; Men nu får vi kartlägga våra liv och bekantskapskretsar, annars brukar jag vara en såndär som jämt känner igen folk överallt och jag blir helt galen om jag inte kommer på det.
Som sagt en super rolig kväll!!!
Vad roligt att bastukväll låter bra, då ska jag genast stressa på min sambo om att fixa det sista. Sen kommer jag ju att fira julen i norrland så jag fixar bastuöl och korv.
Hur var det nu, har ni några beställningar på finska grejer så meddela mig så fixar jag det. Allt från senap, hemkört, tervapastilliä osv. Knivar tyckte jag någon nämnde igår. Men där får jag nog dra gränsen, vill ju inte åka fast i tullen :)
Med tanke på den yta vi hade till förfogande igår så ska vi nog rymmas i vårt lilla hus :) Vårt hus är på 160kvm så vi får ca 10.6kvm per tjej :)Skämtåsido. Finns det hjärterum.......
MiNik; synd att du inte kunde vara med igår, du missade verligen en helkul kväll, men nästa gång...
Princessdiamond; jag är mammaledig och har varit det ganska länge eftersom jag fick mina grabbar så tätt.
En ny träff efter jul blir perfekt, jag älskar listor och har förslag på en till. Datum, plats och tid för bröllopet så alla BT bruttor on tour vet vart vi ska bege oss :) Om det skulle vara någon som inte vill ha femton b2b i kyrkan så kan man hoppa över listan. Kopiera listan och lägg till er i datumordning, jag lägger in mig själv nu :)
BT ON TOUR 2006
Maritim: Marstrands Kyrka 26/8 Kl 17:00
Hej på er allihopa Min sambo tyckte det var en alldeles utärkt ide att ha bastukväll så han får gjort det mesta som ännu är oklart. Han tycker själv att han varit lat på att snickra det senaste, men jag försöker förklara att man hinner inte så väldans mycket med två barn. Det är ju ett projekt i sig att bara komma utanför dörren ibland :)
Har sett små tendeser till oro över detta med bastun :) och vill därför försäkra om att allt är högst frivilligt :) man få bada med eller utan kläder, känner man inte för att basta alls så går det lika bra. Vi rymms nog inte alla på en gång så vi lär nog bada i omgångar. (jag fixar även lite annan mat förutom korven och ölen :)
Vi firar julen i norrland och kommer hem igen 3 jan, sen är vi lite upptagna helgerna i januari men vad tror ni om första helgen i feb? Har inga datum för 2006. Känner ni hellre för en vardag eller helg?
Vårbrud-06; Tack för bilderna, kul att "se" er igen. Min mamma har kommit ner hit så nu har jag det lyxigt värre med barnvakt och sovmorgon :) Idag har vi sprungit runt på frölunda torg som värsta duracell kaninerna, men vill ju passa på när man äntligen kan shoppa utan barn. Hoppas ni har det bra. Tjingeling!
Vårbrud -06; Känner mig direkt manad att svara, konsulterade min sambo men han kunde bara lägga till leverlåda till din annars fulländade matsedal. Finska pinnar äter man till kaffet, eller pilska finnar som vi hellre säger :)
MiNik;
Tanken var ju att vi skulle hinna ses innan jul men det kommer vi inte att hinna men jag tror det blir bra ändå. Ska försöka ses första veckan i januari istället. Har ni bstämt meny ännu?
Lindha; :) Absolut, på något sätt har Finland lyckats nästla sin in hos många av oss här på tråden :) det kan röra sig om blivande makar, släktingar till blivande makar, kanske rentav husdjur vad vet jag :)
glöm inte att man även äter mämmi till påsk, ni vet det där oätliga svarta kletet
Princessdiamond; Det är mycket såhär inför jul så surftiden minskar drastiskt. Man får ta igen det efter jul