Är det någon som är som jag?(långt)
Det är jättesvårt med avsked och jag gråter ofta även om jag bara tar farväl för kortare stunder :? Däremot skäms jag inte för det och det hindrar mig ABSOLUT inte från att faktiskt säga hejdå till nära och kära. Tvärtom, om jag INTE får säga hejdå kommer det jobbiga inuti aldrig gå över.
Så nej, jag tycker inte du överreagerar så sett att du tycker det är jobbigt och gråter MEN livet är fullt av farväl och avsked, vissa för längre vissa för kortare perioder och man måste kunna tackla dem. Du kan inte fly varenda gång och låta bli att konfrontera, det gör ju inget lättare.
Jag kan förstå din sambos reaktion om du faktiskt uttryckte dig som att "det här var ingen bra idé". Du trashar hans förslag och hans förberedelser med en kort mening och det är väl inte underligt att han blir stött? Helt klart att han överreagerade men han kanske inte heller har lätt med sina känslor ;)
Min slutsats *garv*. Ni överreagerade båda två, ni uttryckte er dumt båda två och innan nästa gång kanske ni kan prata igenom vad som hände och skapa en plan för nästa gång:)
Och du, att skiljas är ADJÖ en smula...inget värre ;)