• tarz

South Beach - mot vintern

God morgon!

Var ute och sprang imorse trots att det tog emot när man vaknade och känner mig nu väldigt fräsch. Har oxå kört en kombination av fas 1 och 2, börjat äta lite frukt osv men tar det lugnt m pastan och ffa brödet (min svaghet).. Gäller väl att introducera en sak i taget! Energin har kommit tillbax och orkar mkt mer nu än vad jag gjorde i början av SB.

Kerran fortsätter du med ägg till frukost eller har du övergått till något annat?

• tarz

Hallå!

För mig går det bra, tog en morgonpromenad imorse och tycker att jag går/springer snabbare varje gång och det känns överlag mkt lättare. målet är att springa 3-4 ggr i veckan, tar det lugnt nu i början så att det inte blir intensivträning i 2v bara för att sen lägga av totalt (som det vanligen brukar sluta)..
    Kostmässigt funkar det oxå bra. Jag följer fas 1 trots att det slinker ner en frukt då och då... Måste ta det lugnt m att återintroducera kolhydraterna för att inte återfå suget!

Sanne: Hur e det med dig? har det blivit några mysiga kvällspromenader? Känner du att du nått ditt mål?

Ha en mysig kväll
    kramar!

• tarz

Åh vilket underbart väder- blir så glad av det och kände att jag bara var tvungen att gå en lång promenad på morgonkvisten.

Kerran: Har du ätit några kolhydrater? Blev själv bjuden på pastasallad igår på en tjejlunch och min mage fick fnatt.. e fortfarande svullen och mår ej toppen.
    Någon annan som haft samma reaktion vid övergången från fas 1 till fas 2?

Hur går det för er som precis påbörjat fas 1?

Trevlig helg allihop

kramar!

• tarz

hallå!

långa promenader har det blivit även för min del men som vanligt även en del onyttigheter.. är det helg så är det;) mådde riktigt kasst i lördags morse efter pastan men det blev som tur bättre under eftermiddagen. Nu har man som sagt lärt sig en läxa..

I övrigt en mysig helg, umgicks mkt m min pojkvän vilket var underbart- båda har haft så mkt på sistone att vi bara setts på kvällarna vid 22- tiden då båda varit trötta så att äta långa middagar och mysa var väldigt efterlängtat!

I eftermiddag ska jag nog ut och springa eftersom vädret är så fint...

Hoppas ni får en toppen dag!
    kramar!

• tarz

Hallå!

Här var det tyst idag- hur går det för er?

Har själv en mardrömsvecka pluggmässigt m tenta på fredag o massor m seminarier, laborationer osv och håller dessutom på att dra på mig en förkylning.. lite deppigt alltså (nedstämdheten kan oxå bero på att det är DEN veckan och att det enda jag tänker på är choklad)...
    Men efter regn kommer sol som det så fint heter!

Var ute och gick imorse, det har nästintill blivit en vana numer känner mig så mkt bättre när jag väl kommit upp ur sängen. Imorn blir det dock en jogging tur..
    Har börjat äta frukt varje dag nu men i övrigt försöker jag hålla mig borta från allt annat.

Kerran: Äter du fortfarande fas 1 mat under veckorna?

Nu ska jag läsa vidare men hoppas att ni alla får en riktigt trevlig kväll

kramar!

• tarz

Hallå!

Nu börjar jag om fas 1! Den senaste veckans konstanta fusk har satt sina spår och resulterat i att jag återfått mitt godissug. Blev för mkt med att plugga dygnet runt och sen försöka upprätthålla en vettig diet. Känner mig svullen o har konstant ont i magen vilket är jätte jobbigt! Ska tillbringa de kommande 2 helgerna med familjen vilket underlättar situationen då det inte blir något festande..

Hoppas det går bättre för er andra!

• tarz

God morgon!

Började dagen med en joggingtur och mår så otroligt mkt bättre. Min mage e bättre och jag känner mig peppad att fortsätta med fas 1.

Kerran: Kör fas 1 i en vecka sen tänker jag nog övergå till ett upplägg som liknar ditt dvs fas 1 under veckorna o fas 2 under helgerna. Känner bara att jag måste få bort mitt sötsug innan jag vågar gå över till fas 2! Vad duktig du e som kämpar vidare, du verkar verkligen ha hittat rätt balans!

Sanne: Gud vad hurtig du e! Ditt nuvarande träningsschema får bli mitt mål.. När du går på gymmet blir det enbart styrketräning då och hur länge håller du på? Själv lunkar jag i parken i 30 min några gånger i veckan o känner att det räcker för tillfället men gymkortet e införskaffat så nu gäller det bara att pallra sig dit.. Har lobbat för att min pojkvän oxå ska köpa gymkort på samma ställe- kanske går man oftare då!!

Ha en toppen dag!

Kramar

• tarz

Sharleen:

Det kommer gå jätte bra- de första dagarna är alltid jobbigast och man är ganska trött men det går över! Duktigt av dig att träna men ta inte ut dig för mkt bara så här i början!

Ett stort lycka till!!!

• tarz

Här var det livat...

Med mig e allt bara bra, har varit på strålande humör hela veckan och hållt mig strikt till den tillåtna maten. Dessutom joggat en hel del (känns underbart att orka öka tempot från lunkandet), gått morgonpromenader, träffat vänner o bara njutit av att ha en relativt lugn vecka!! Tror att jag behövde det efter att ha levt eremit liv tillsammans med mina pluggböcker i 1.5v..

Ska träffa min familj i helgen o längtar så otroligt mycket, det var evigheter sen sist!

Hoppas ni alla har det bra, fortsätt kämpa!

Stora kramar
    Glad Tarz

• tarz

Hallå!

Har inte varit inne här på en tid men det går bra! Håller mig till fas 1 under veckorna o unnar mig lite godsaker till helgen, det viktigaste för mig är att det känns bra! Har börjat träna på gym vilket e jätte kul, nu ska jag bara få med mig min pojkvän så att entusiasmen inte försvinner (vilket den brukar göra efter ca 3 veckors träning). Hur e det med er Kerran och Sanne? Kör ni fortfarande på?

Ha en trevlig kväll!

Svar på tråden South Beach - mot vintern