South Beach - mot vintern
Gamla tråden stängdes, så jag startar en ny för oss på beachen!
Välkomna med att diskutera och motivera alla nya och gamla SB - fans.
Vi kör mot en sund vinter, utan sötsug och med massor av energi, eller hur?
Gamla tråden stängdes, så jag startar en ny för oss på beachen!
Välkomna med att diskutera och motivera alla nya och gamla SB - fans.
Vi kör mot en sund vinter, utan sötsug och med massor av energi, eller hur?
Kul att ni är med!
Kerran - vad bra att intron till fas 2 verkar gå bra. Ärtsoppa är jag lite osäker på... innehåller väl ganska mycket kolhydrater, men lite skadar väl inte. Om du har färdiggjord kan du kanske läsa på föpackningen. Ett annat förslag är att lägga till lite andra grönsaker, typ blomkål, broccoli i soppan. Det kanske man inte gör om man äter bland andra människor, hihi.
Hejsan alla!
thevovvegang - välkommen tillbaka! Verkar ju som du ändå, kanske omedvetet ändrat dina kostvanor, och på så sätt hållit igen på kolhydrater. (Bara en teori från mig). SB funkar verkligt bra att få bort sötsuget, och blir istället hungrig på mat, och inte springer och småäter konstant. Man mår ju så mycket bättre och är piggare också om man äter riktig mat, och inte en massa ohälsosamheter.
Kerran - hur går det för dig; funkar allt bra med fas 2 introduceringen.
tarz - allt ok? Flitig som tränar; försöker också ta en morgonpromenad eller joggingtur 2 -(3) dagar i veckan. Man får sån energi av det!
Sharleen - bara att köra igång då! Pepp pepp!
Fredag - igen!
Kerran, duktigt att du börjat träna! Tycker att ditt upplägg verkar förnuftigt! Nix, faktiskt inget sötsug (förutom när hormonerna regerar :) ).
tarz, jo mitt mål har jag väl nog nått kan jag säga viktmässigt, skulle vara ok att gå upp 2-3 kg igen, men det är ju bra att ha en viss marginal. Däremot skulle jag gärna kunna göra lite utbytesaffär fett - muskler. Skall jobba på det under vintern. Verkar ju gå finfint för dig också.
Kvällspromenaderna har det blivit sådär med faktiskt. Både jag och sambon jobbar ganska länge, och jag går oftast på ett pass till gymmet, eller på joggingtur efter jobbet, så när man väl är hemma blir det inte att man går ut igen. Fast nu blir det ju helg, och perfekt för promenader, eller hur?
Ha en bra helg, och njuuut!
Kramar,
Sanne
Hej tjejer!
Ny vecka - nya möjligheter! Hoppas er helg har varit bra! Själv har jag försökt ta till vara det härliga höstvädret, och det har blivit flera mera och mindre ansträngande promenader. På lördag tog jag ett riktigt ordentligt pass på gymmet, och det känns ännu idag. På nåt sätt känner man sig ändå bra då man har träningsvärk :) .
Lite onyttigheter har det blivit, men tycker det är ok sålänge onyttigheterna inte resulterar i nåt sötsug.
Går allt bra för er som nyss inlett fas 1? Precis som thevovvergang påpekat är det jätte viktigt att dricka massor!
Kerran och tarz - hur har helgen varit för er?
Hej hopp!
Lite tyst kan det vara här ibland, men ändring på det nu!
Snyggt jobbat tarz att ha infört morgonpromenader som vana! Hoppas förkylningen inte blir så långvarig! Och håll ut - chokladbegäret brukar försvinna ganska hastigt sen (åtminstone för mig)!
Katten - när jag skrev om onyttigheter som åkt ner tänkte jag på sådana saker som vanligtvis brukar leda till större sötsug, men var förvånad att suget inte kom, vilket jag tror betyder att jag har en bra balans i kosten. (Kan lite tyst berätta att det åkte ner lite popcorn (inte så farligt), pannkaka med sylt och grädde (lite värre), och en bit blåbärskaka; gäller bara att se till att hålla nere mängden).
Ha en bra dag SB-are!
Hej hopp!
Verkar vara ganska många som kör fas 1 nu! Lycka till alla duktiga!
Om du Kerran ligger på en 1-2 fas ligger jag väl på 2-3 fas :) . Helgerna blir lite mera 3, och veckorna lite mera fas 2. En del onyttigheter slinker nog ner (ganska ofta också), men tycker det är ok sålänge jag håller mig på en stabil vikt, och överlag regelbundna matvanor. Att vikten är stabil beror delvis på att jag nu tränar ganska mycket; 3 pass på gymmet / vecka + ca. 2 längre promenader / vecka och 2-3 joggingrundor / vecka. Härligt med energi!
Ha en bra dag alla!
Sanne
Härligt med lite liv här inne! Ni jobbar på så flitigt alla - fortsätt så!
Kerran - Ja ibland är det svårt att hinna med allt. Reser en del i jobbet, vilket betyder att jag inte alltid kan träna som jag vill, men när jag inte är hemma försöker jag promenera så mycket som möjligt (bra med motion på arbetstid :) ). Har också börjat fundera på att skaffa någon träningsvideo så man kan köra ett pass när man har ont om tid. Morgonpromenadera börjar också ta emot lite när det blir mörkt, så kanske det skulle gå att träna lite hemma på morgonen ibland. Någon som har erfarenhet av någon bra träningsvideo / dvd? Sanne är tacksam för tips :) .
Kerran - det finns väl inga strikta regler för hur mycket kolhydrater en måltid får innehålla, viktigare är väl kvaliteten på kolisarna, att de är långsamma osv.
Psh och AlmostMrs, har ni börjat med fas 1 eller är ni i startgroparna? Lycka till i alla fall! Kommer att gå kanon ska ni se!
Läget med tarz?
Sharleen - tror inte att EN chokladbit gör någon skillnad, sålänge inte en blir två blir 10 :)
Hur är det med mina vänner Kerstin och tarz? Går allt fint? För mig går det som vanligt, vilket betyder bra :) . Bra mat och ganska mycket träning; jättekul!
Hur har det gått för er som börjat fas ett nyligen? Har ni märkt resultat i form av bättre balans, bättre humör osv.?
Hej!
Har inte varit inne här på en stund, men ni verkar köra på bra Kerran och tarz! Jag kör på som vanligt, SB har verkligen blivit en livsstil, vilket betyder att jag inte tycker att jag behöver anstränga mig särledes mycket för att följa metoden :) känns bra!
Kör någon slags träning så gott som varje dag också - vilken energi man får av att träna trots att det ibland känns som om man inte skulle hinna med jobb, sambo OCH träning. Tycker verkligen man tar igen tiden det går åt att träna genom att vara mera koncentrerad och effektiv annars. Och för att orka träna behöver man energi - rätt sorts energi.
Hoppas ni har det fint tjejer!
Kramar
Sanne
Hej!
Jag har i alla fall inte gett upp med SB! Har bara inte riktigt haft tid att skriva inlägg hit, men smygkikar ofta vad som händer här. Kan väl säga att jag är i fas 3, alltså livsstilen för resten av livet :) . Tycker det fungerar utmärkt, och håller vikten på konstant nivå.
Ha en bra söndag alla!
Kramar,
Sanne