• Kerran

South Beach - mot vintern

Hurra för Sanne!!!

Jag hade ju planer för fortsatt Fas 1 denna vecka, men jag har väl mer gått in i andra fasen. Det känns fortfarande kalasbra och ännu inga sötbegär.

Nu har jag två frågor:
    - Är ärtsoppa (färdiggjord) okej att äta ?
    - Hur bra/illa är sushi?

Hoppas ni alla får en bra SB-dag.

Kramar Kerstin

• Kerran

Tusen tack Opus.

Kunde inte motstå en "8-bitars" igår. Skönt att slippa känna att man har svikit ens gamla kamrat SB.

• Kerran

Tarz!!!
    Vad du är duktig som orkar springa på morgonen!!!

Jag äter lättfil till frukost. Men jag tänker äta ägg till helgen. I övrigt låter våran kombination av fas 1 och 2 väldigt lika. Håller mig också borta från pasta, potatis och bröd.

Sanne: Tack för tipsen angående ärtsoppan, haha.

Kram Kerstin

• Kerran

Hej, Hej!!!

Med mig går det kanonbra. Jag har börjat träna nu och det har visat positivt på vågen. HURRA! Jag funderar pyttelite på att äta fas1-mat på veckorna och lite mer fas2 eller till och med fas3-mat på helgerna. Jag har ju fortfarande lite kilon kvar som jag vill bli av med. Ska laborera lite nu närmaste veckorna för att hitta en bra kombination.

Hur går det själv Sanne. Inget sötsug eller sug på felsteg?

Kramar Kerstin

• Kerran

Hej tjejer!!!

HURRA för fredag.

Hos mig är det underbart väder så jag ska åka hem nu och ta en riktigt lång joggingtur. Det ska bli skönt.

Ha nu en underbar helg alla.

Kramar Kerstin

• Kerran

Godmorgon!!!

Tillbaka efter en härlig helg. Jag har tagit en långpromenad innan frukost både lördag och söndag. Det är så härligt att bli sådär tokhungrig och göra en stor omelett med massa goda indegredienser. Mums.
    Annars så har jag i det stora hela klarat mig rätt så bra med att undvika kolhydraterna förutom lite chips på lördagen, men jag åt bara en handfull. I vanliga fall är jag typen som äter en hel påse i ett nafs.

Tarz:
    Jag har också varit med om en liknande upplevelse. Förra gången då jag var klar med SBs första fas proppade jag i mig kolhydrater och socker på ett kalas. Dagen efter både kräktes jag och kunde inte ta mig upp från sängen. Min mage var som en stor balong. Den spände och gjorde skitont. Man kan säga att jag lärde mig en läxa.

Kram på er tjejer /Kerstin

• Kerran

Godmorgon tjejer!!!

Här är allt bra. Vågen står stilla - tyvärr. Men jag tror att det beror på att jag har fuskat lite väl mycket. Igår exempelvis hade vi konferans och jag beställde in en lammytterfilé och potatiskaka. MUMS, jag njöt av varje tugga och till efterätt kunde jag motstå en blåbärskaka. Ibland måste man ju unna sig.

Jag tror egentligen inte att det är så stor skada skedd. Jag har i övriga veckan varit jätteduktig med både träning och kost. Och jag har även planer på att köra fas1-mat i helgen eftersom jag inte har någonting speciellt inplanerat.

Krya på dig Tarz.

Kram Kerstin

• Kerran

Hej Heléne!!!

Jag håller på att gå upp och ner varannan dag, cirkus 0.5 kg. Det är jättemärkligt. Jag gjorde det sist jag körde SB också. MEN efter ett par dagar (till och med veckor) så brukar jag "rasa" lite i vikt. Som sagt - det gäller verkligen att fortsätta med sin kontinuitet och inte ge upp. Jag får en känsla av att kroppen stabiliserar sig på något sätt.

Och jag tror inte att det är muskler eller vatten. Och OM det skulle vara muskler så se det som bra - bättre att väga lite mer och vara tight än vara slapp och väga lite mindre.

Lycka till och GE INTE UPP!!!

Kram Kerstin

• Kerran

Hej på er allihopa!!!
    Nu har jag hittat en kanonbra balans mellan fas 1 och fas 2. På veckorna kör jag stenhårt förutom frukost då jag äter lättfil. På helgerna är jag lite mer lössläppt. Hittils har det funkat kanonbra och det har inte triggat några enorma sötsug.

Och det är ju så roligt då det går neråt på vågen. Hurra.

Tarz:
    Lycka till!!! Jag förstår att du vill börja om igen. Ska du köra i en eller två veckor?

sweet saint:
    I andra fasen börjar mejeriprodukter att introduceras. Anledningen till att du INTE får äta det i första fasen beror på att det är en "avgiftningsfas" från socker och kolhydrater.

Kramar Kerstin

• Kerran

Heeej Sanne!!!

Som vanligt är jag superduperimponerad av din träning. Du är så duktig!!!

Själv så har jag kommit igång, men har svårt att få kontinuitet. Stress på jobb och fritid - svårt att avsätta tid. Trötthet efter jobbet - det finns många ursäkter. Men jag är ju egentligen en träningsmänniska - har i stort sett tränat hela mitt liv. Jag måste bara komma igång så jag känner att endorfinerna sprutar.

Kram Kerstin

• Kerran

Psh:

I vilken stad bor du i?

Jag bor i Stockholm och jag hittar vaniljextrakt i välsorterade butiker. Jag köpte mitt på Sabis i Fältöversten, men jag har sett det i andra butiker.

Kram Kerstin

• Kerran

Godmorgon alla DUKTIGA SB:are!!!

Jag har en fråga. Jag har så dålig koll på hur många kolhyrater en lunch/middag ska innehålla för att den ska anses som okej. Är det någon som har koll på det???

Kram Kerstin

• Kerran

Heeeej på er!!!

För mig går det väl sådär. På veckorna försöker jag hålla mig till fas1-mat, men om jag ska vara ärlig så slinker det ner lite kolhydrater i form av sushi som jag är galet förälskad i. På helgerna har jag lite svårt att låta bli att smaka av potatisgratängen som vi gjort till köttet (som är tänkt till min sambo) och svårt att låta bli ett gott nybakat bröd till chili con carnen.

Det positiva är att jag inte går upp i vikt och det negativa är att jag inte går ner. Men jag har mig själv att skylla och jag njuter så innerligt då jag äter brödet eller gratängen.

STORA kramar Kerstin

• Kerran

Heeej Tarz!!!

För mig går det bra. Precis som du kör jag Fas1 på veckorna och på helgerna lyxar jag till det lite. Och nu har jag dessutom börjat köra stenhårt med min träning (2 ggr/vecka styrketräning, 1 ggr/vecka Pilates, 1 ggr/vecka simning och 2 ggr/vecka löpning) vilket resulterade i en rekordlåg vikt vid vägningen i förgår. Hurra!!!

Det känns som om jag har hittat min livsstil nu som jag utan problem skulle kunna leva med. Det positiva med att hålla igen lite under veckorna gör helgerna extra festliga.

Och Sanne ... hur gåååår det för dig???

Kramar Kerstin

• Kerran

Heeej tjejer!!!
    Ja, nu var det ju superlänge sedan som jag skrev någonting.

Med mig är det toppen. Befinner mig i en gråzon mellan andra och tredje fasen. På veckorna lite striktare och på helgerna lite lyxigare. Är fortfarande väldigt försiktig med "kolisarna" - äter dem med måtta. De enda av dem som jag kan tillåta mig att frossa i är en påse chips varannan vecka. Jag ÄLSKAR ju chips.

Träningen går också mycket bra. Skönt att äntligen få lite kontinuitet i det. Det blir minst 4 gånger i veckan + cykel eller prommis till och från jobbet (ca 30 min).

Jag trivs med att ha SB som kompis i mitt liv. Det fungerar (oftast) på middagsbjudningar, på krogen och i vardagslivet.

Sköt om er tjejer! Puss & Kram Kerstin

• Kerran

Nu ska jag på en månadslång semester.
    Hurra vad skönt och behövligt.

Det ska bli spännande att se hur min nya livstil med SB kommer att fungera på semester. Men jag tror att det sitter ganska hårt i ryggmärgen nu att akta sig för "kolisar" och socker.

Men jag önskar er alla en riktigt
    GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR.

Kram Kerstin

Svar på tråden South Beach - mot vintern