• thevovvegang

South Beach - mot vintern

Hej alla SB:are! Innan sommaren kom jag i toppform med hjälp av south beach dieten, men sen kom...just det... sommaren med all god mat. Jag studerar och åker hem till föräldrarna under sommaren och mina föräldrar + sund mat och SB är ingen bra kombination. Sen var jag i Egypten och där är maten inte alls så trevlig så det enda stället jag åt på var en italiens restaurang... Behöver jag säga nått mer?

Måste ändå säga att jag har hållt mig bra till min vikt i föhållande till det jag har ätit, men sötsuget är numer tillbaka och vågen står på 1-1/5 kg för mycket.
    Jag ska åka hem till mina föräldrar om 12 dagar så jag tänkte köra på med fas ett till dess och sen i slutet introducera lite kolhydrater så att jag inte får en chock när jag kommer hem till dom. Det som är bra är att jag bara ska vara där i några dagar och den 11:fte sätter jag in en fastsittande tandställning vilket kommer göra att jag inte kommer kunna äta som normalt (jag kommer alltså slippa alla jobbiga frågor).

För att sammanfatta detta långa inlägg: Hej igen! Nu behöver jag hjälp och stöd från er för att hålla tassarna borta från den förbjudna maten.
    /Heléne

• thevovvegang

Jo, jag har ändrat kostvanorna, även fast jag har slarvat med godis och snabbmat nån gång ibland så har det varit mycket mer fibrer och nästan inget socker under sommaren.

Är det några fler som befinner sig i fas ett nu? eyescream?

• thevovvegang

Ja, visst är det härligt väder! Underbart med helg. Underbart också att ha gått ner 7 hg efter två dagar i fas ett. Trodde att det skulle bli svårare en andra gång, men det verkar inte så. Ska försöka att inte ropa hej än bara... Vet ju också att det mest är vätska nu i början och nu i dag tre har jag börjat få huvudvärk. Förra gången jag körde fas ett mådde jag dock illa i flera dagar, det verkar jag slippa nu.

Ikväll ska jag träffa tjejgänget och dricka lite rödvin. (Är inte så strikt som i första omgången).