• sweet saint

South Beach - mot vintern

hej!!!
    vad har ni för tips att ge mig...
    Jag vet att man går ner i vikt av denna diet plus att man mår helt otroligt bra av den.. MEN hur ska man göra för att få bort alla tankar som dyker upp efter ett tag; "nu har jag gått ner ett par kilor eller så.. nu kan jag unna mig nåt"
    Det är ALLTID då jag faller tilbaks!!
    Unnanet är en förbannelse!!!!!
    ska nämligen göra ett försök att börja imorgon, men är så himla rädd över vad som händer om 2-3 veckor.

Snälla, SNÄLLA hjälp mig

• sweet saint

the vovvegang:
    vad bra!!! då fick jag ett alternativ till glass!!!!
    det enda jag undrar.. under den första fasen får man inte äta mjölkprodukter eller hur!??!
    blir lite fundersam för om man jämför med GI metoden som är ganska lika så får man ju det..??! lite underligt!

en annan sak.. dippkryddningar kanske du då kan hjälpa mig med??
    Min pojkvän älskar dipp så det kan bli lite svårt ibland om jag alltid måste avstå..
    Tar gärna emot försag på andra saker som kan vara ett alternativ när suget blir för stort..

Det är min första dag idag.. känns väldigt bra!!

• sweet saint

Psh:
    en 17% ost räknar jag som mager ost och det funkar utmärkt!
    brysselkål äter jag också en hel del.. man kan väl kort säga att gröna grönsker är helt ok, vad jag förstått!

• sweet saint

wohoo!!!

Tack for svaren!!!
    Kanns lite lattare att gora detta nar man vet att andra stottar en!!
    Som sagt har jag provat denna diet en gang tidigare, dock vi fel tillfalle.. (jul typ... ) och jag vet att den funkar och man mar bra, men jag ar lite nervos.. Har namligen bestamt mig for att sluta/minska ner med rokningen...
    Det innebar ju att man ar KONSTANT sugen pa att sma snaska pa nat.. .
    jag har nikotin tuggumi som hjalper men anda..
    Det ar darfor som jag mer an garna tar emot alla slags tips som finns!

Ska ta mig f__ lyckas med detta!!!

• sweet saint

jag har också problem med vanilj extakt..
    Den ICA som ci har här är otroligt stor och bra produkter men jag hittar int det.. det verkar vara lite ovanligt!!!

• sweet saint

Opus;

har ca 25 mil till sthlm så det blir lite svårt!

Det är synd att det är så svårt att få tag på! Trodde inte det eftersom de flesta stora matkedjor har i princip allt nu för tiden!!

• sweet saint

tänkte bara fråga.. Om man nu skulle visa sig svag under fas 1 på GI/SB metoden och köpa ex en LITEN chokladbit som innehåller nötter.. hu påverkar det dieten? Är hela fas 1 förstörd då eller?

• sweet saint

oj, oj, oj..
    helgen har inte gått så bra....
    Hade inflyttnings/förlovnings/födelsedagsfet ihelgen... fuskade faktiskt...
    åt potatisgratäng med grädde i.. hmmmm.. Illa, Känns inte alls bra!
    Ska hysteri träna under veckan..

Svar på tråden South Beach - mot vintern