• Psh

South Beach - mot vintern

Vet någon om man får lov att äta brysselkål i alla faser? Hittar inte det i boken jag köpte varken på ja eller nej sidan. Och får man äta kotletter (gris)
    Det står bara fläsk: innerfilé, kokt skinka och mager bacon. Menas det gris med fläsk? Och man får inte lov att äta helfeta ostar...vad menas med det? Jag har en hård? ost i kylen fast 17% grevé räknas det till helfeta ostar? Vill ju vara säker på allt innan jag ger mig in på detta så jag inte gör fel!
    Tacksam för hjälp!

• Psh

Någon som hade svar på mina frågor lite längre upp?

• Psh

Sweet saint: Tack så mycket nu vet jag lite bättre i alla fall

• Psh

Hej igen! Jag kan inte hitta vaniljextrakt någonstans? Var har ni lyckats få tag i det? Eller har ni tillverkat det själv...såg lite recept på hur man kan göra men man behöver vänta i minst 30 dagar innan det är klart tydligen.

Psh

• Psh

Kerran: Jag bor i Malmö så det är en bit ifrån

Opus: Jo då det var jag på det andra forumet Inte så där extremt bra på engelska men jag klarar mig ibland. Bara dubbelkolla men Splenda på engelska är väl sötningsmedel? Jag köpte O´lacy´s där det står bara 2 kalorier per tesked. Är det ok att använda?

Jag såg att man kunde beställa vanilj extrakt där ifrån butiken i stockholm...hittade bara inte priset på vanilj extrakten...är det någon som vet?

• Psh

Opus: Bara en liten fråga till jag hittar bara vanlig ricotta ost inte den fettsnåla varianten som de pratar om på det andra forumet...har du hittat det? Och kan man använda något annat istället för vaniljextrakt? Vanilla powder är det samma som vanillinsocker?

Du verkar så kunnig på detta och en av dom få som pratar svenska...

• Psh

AlmostMrs: Det finns så du kan gå in på engelska sidor men jag har själv inte hittat några på svenska ännu så jag gick och köpte boken på svenska stället men där är ju ändå frågor som man inte får svar på i boken.

• Psh

Sanne-06: Man kan väl säga att jag är i startgroparna...har läst boken och försöker få så mycket information, tips och recept som möjligt så att jag omöjligt kan misslyckas (förhoppningsvis)

• Psh

thevovvegang :

Var har du fått tag i vaniljessens då? Kan inte hitta det heller

Opus: Ok men då går det bra att äta keso med låg fetthalt i då?

• Psh

Hmmm var på Ica maxi igår och de har varken vaniljessens (extrakt) eller sockerfri sirap som vissa recept krävs???
    Jag hittade däremot keso mini är bara 1.5% men där stod något om att där var någon sorts socker i. Ska man då hellre ta den vanliga keson?

• Psh

Hihi då får jag väl gå in på "grottan" eller nått (en sexbutik i malmö) och kolla om de har vaniljessens.

• Psh

Jag hittade faktiskt arom men det är väl samma som essens men inte i vanlij men i citron och pepparmint tänkte testa det istället. De låg vid bakningen där det finns andra färger också men utan smak..

Svar på tråden South Beach - mot vintern