• l i s a

Spara? Hur länge, hur mycket?

Hallå alla!

Jag och fästmannen har pratat om att öppna ett speciellt bröllopssparkonto. Jag sitter här och räknar lite på hur mycket vi skulle behöva spara i månaden... Mycket blir det för att få ihop något på ett år... *suck*

Ni som sparar/sparade till bröllop, hur mycket sparar ni på ett ungefär? Hur lång tid tog det/beräknar ni att det ska ta att spara ihop så ni har till bröllopet? Sparade ni varje månad? Automatisk överföring? Alla extrapengar?

Kort sagt: Hur gjorde ni för att lyckas?

• Svar på tråden Spara? Hur länge, hur mycket?
  • mia_maj2006

Vi försöker stoppa undan 5000 kr i månaden. Både för att spara till bröllopet och för att se att vi klarar dubbla hyran om vi bestämmer oss för att köpa hus eller bostadsrätt. På så sätt blir det två flugor i en smäll.

• junibrud2006

Vi har en stående överföring till ett e-sparkonto på 4000 kronor varje månad. I och med att vi endast hade tio månader på oss så blev det sådant tempo.

Ett tips som vi har gjort är att beta av kostnader allt eftersom för att inte få allt i en klump på slutet. Vi har till exempel köpt min klänning, fixat ring och ordnat inbjudningskorten.

Lycka till!

• Kookie

Vår budget ligger omkring 70 000 och vi räknar med att spara i två år, eftersom jag är student och därför inte kan lägga undan särskilt mycket under året förutom på sommaren.
    Ska också försöka ta kostnader allteftersom, för att försöka undvika den stora smällen i slutet, som ändå kommer i form av mat och dyl.

• Ellte

Vi sparade LÄNGE istället för mycket... En tusing var i månaden i nästan fyra år...

• Partypinglan

Sparar 3000:- var i månaden & vi ska gifta oss 12/8-06 (började spara nu i somras). Men min m2b har i princip redan så mycket på sitt sparkonto som vi behöver så vi räknar med att kunna ta lite av det oxå. :)
    Budget ca. 70,000:-

• junibrud2006

Vår budget ligger i dagsläget på 38 000 och vi räknar med att spara ihop 40 000, alltså 4000 i månaden fram till sista maj!

• l i s a

Ja jösses! Inser att det är dax att börja spara... eller helst för ett år sedan ungefär

• l i s a

kuvertavgift kanske skulle vara något ändå...

• SadPsychoBitch

hehe, ja usch, mycket som ska fixas och donas. Tur att man inte ska ha nått stor kalas.

• l i s a

Finns inte en chans att vi kan ha litet kalas... Tyvärr. Ska vi alls ha kalas blir det stort. Vi umgås rätt tätt med släkten på båda sidor och har mååånga vänner. Under 100 inbjudningar blir det aldrig, och då har vi sållat. GAAAHH! Tur vi inte har bråttom! Jag kommer lägga upp sparkontot det första jag gör ikväll. Sen får vi väl se hur lång tid vi behöver på oss, vad vi kan spara in på etc. Tur vi inte bestämt datum ännu.

Svar på tråden Spara? Hur länge, hur mycket?