• l i s a

Spara? Hur länge, hur mycket?

Hallå alla!

Jag och fästmannen har pratat om att öppna ett speciellt bröllopssparkonto. Jag sitter här och räknar lite på hur mycket vi skulle behöva spara i månaden... Mycket blir det för att få ihop något på ett år... *suck*

Ni som sparar/sparade till bröllop, hur mycket sparar ni på ett ungefär? Hur lång tid tog det/beräknar ni att det ska ta att spara ihop så ni har till bröllopet? Sparade ni varje månad? Automatisk överföring? Alla extrapengar?

Kort sagt: Hur gjorde ni för att lyckas?

• Svar på tråden Spara? Hur länge, hur mycket?
  • l i s a

Ja jösses! Inser att det är dax att börja spara... eller helst för ett år sedan ungefär

• l i s a

kuvertavgift kanske skulle vara något ändå...

• l i s a

Finns inte en chans att vi kan ha litet kalas... Tyvärr. Ska vi alls ha kalas blir det stort. Vi umgås rätt tätt med släkten på båda sidor och har mååånga vänner. Under 100 inbjudningar blir det aldrig, och då har vi sållat. GAAAHH! Tur vi inte har bråttom! Jag kommer lägga upp sparkontot det första jag gör ikväll. Sen får vi väl se hur lång tid vi behöver på oss, vad vi kan spara in på etc. Tur vi inte bestämt datum ännu.

• l i s a

Å jösses! Att så många kan spara så mycket! Grattis till er Det finns inte en chans att vi kan spara mer än 2000 i månaden och det tycker jag är riktigt bra. Låter i alla fall som att det är en bra idé med auoöverföring.

Jag tog upp detta med min fästman och han sa bara "jaa, javisst" men sen har det inte blivit mer sagt... *suck* Undra just om jag är förlovad med en röbeta

Svar på tråden Spara? Hur länge, hur mycket?