ta lån för bröllop???
Vi ska ta ett lån.
Då vi har fått "lite" extrautgifter på huset i sommar, så har bufferten minskat.
Vi kommer att ta ett lån på ca 20000kr, om det behövs inte mer.
Vi ska ta ett lån.
Då vi har fått "lite" extrautgifter på huset i sommar, så har bufferten minskat.
Vi kommer att ta ett lån på ca 20000kr, om det behövs inte mer.
Angående påhopp,man känner sig lite utsatt när man säger att man ska låna, då det genast kommer inlägg om att ingen kan förstå varför, och/eller förutsätter att man har dålig koll på ekonomin.
Här är vårt varför= En takläcka, en panna som olyckligtvis gick sönder.Själv är jag mammaledig med låg föräldrapeng.
Att ta ett lån till ett bröllop som vi vill ha inom ett år, leder inte till att vi ska belåna huset mer eller att vi ska ta dyra kreditlån bara för det.
Har man bra koll så finns det bra lån på banken att få (se medlemslån), utan att behöva ruinera sig själv.
Jag ville bara förklara varför en del känner sig påhoppade,även om många här är öppna och fritänkande om varför tycker jag att undretoner med förutfattade meningar lyser igenom, det är det som stör sig mest och det är fördommar jag vill slå hål på
Jag är inte missPerfekt själv alltid heller, men jag ville bara få ur mig lite klarheter om att bara för att man tar ett litet lån (till en fest)är man inte ute och seglar.
Visst är det olyckligt om äktenskapet inte funkar men vem förutsätter att man ska skiljas?