• Sarge

ta lån för bröllop???

Hej !

Vi tvekade inte en sekund när vi höjde upp vårt huslån med 100.000:- för att kunna ha vårt drömbröllop.

Det var värt varenda krona & vi hade aldrig kunnat ha ett sånt bröllop som vi ville utan att ta det lånet.
    Bröllopet var heeeelt underbart, vi mådde som kungar & folk som var där var helt förstummade & ärade att få vara med om en sådan fest !

Visst vi hade kunnat ha en mindre påkostad fest på nåt ställe mitt ute i skogen, men det hade inte varit OSS!

Det är helt upp till var & en att tycka vad dom vill om att ta lån för en sån sak, men vafan, man lever bara en gång !!
    Låna om NI känner för det & bry Er inte så mycket om vad andra tycker !

Kramis
    Sarge

• Sarge

Östermalmsbrud 2004,

japp nu är man gift...tyvärr har jag inga bilder än & har inte den blekaste hur man lägger upp sånt på nätet....
    Dagen var helt underbar & precis så lyxigt som jag ville ha det...hi hi hi

"För mycket av det goda, är alldelles lagom"

• Sarge

loisa,

Att låna pengar innebär inte att man inte har råd, det handlar ju om att fördela kostnaden under en längre period.
    Enda skillnade egentligen mellan att spara kontra att låna är ju räntan....i slutändan är det ju något man betalar för själv...Betala före eller efter är ju en smaksak !

Med risk för att folk blir tokiga på mig nu, men det känns så himla typiskt "svenskt"...allt ska vara så himla LAGOM...vafan, lev livet EN dag !!

Svar på tråden ta lån för bröllop???