• martinibruden

Banan

Det är ca 100 kalorier i en banan. Banan är en fet frukt. Men tex äpplen kan man äta massor utan att gå upp i vikt. För det går åt mer energi för kroppen att spjälka äpplet än vad kroppen kan utvinna ur det. Men det gäller inte banan. Man kan bli tjock av för många bananer rent teoretiskt.

• martinibruden

Nej man går inte upp i vikt av äpplen! Det går åt mer energi att bryta ner äpplet i kroppen än vad kroppen vinner ur det. Äter man banan så gör kroppen i allafall en energivinst (även om den kanske är liten). Jag hade tidigare en typ av ätstörning kan man säga (vill inte gå in på det nu men fråga om ni är intresserade) och då åt jag ca 12 äpplen om dagen och lite annan mat och jag gick inte upp ett gram.

• martinibruden

tvillingsjäl
    Hur vet du att det bara är en myt? Äpplen, selleri osv innehåller massa saker som kroppen inte kan tillgodogöra sig t.ex i skalet och kärnhusen. Det ger tarmarna arbete men tas inte upp av kroppen. Kanske existerar inte negativa kalorier men att det blir plus minus noll borde väl stämma? Eller? Ja jag svalt. Helt klart. Hade ingen mens på säkert ett år. 170 cm vägde ca 43 kg.

• martinibruden

Varför kommer det ut så mycket gegga (i toan) om det inte finns saker som kroppen inte kan ta om hand. Prova ät en äppelkärna och gå på toa några timmar senare, ni skall se att kärnan kommer ut!

Svar på tråden Banan