• tvillingsjäl

Banan

Så kallade "negativa kalorier", dvs det livsmedel (äpple) som du beskriver, finns inte utan är endast en myt. Livsmedel som påståtts ge negativa kalorier är t ex ananas, sparris och selleri, men även dessa energisnåla livsmedel ger mer energi än vad de kostar att omsätta.

Martinbruden, det är inte direkt konstigt att du inte gick upp i vikt om du åt 12 äpplen om dagen, du svälte ju din kropp!

• tvillingsjäl

Sök på negativa kalorier på google...det som jag skrev har Fredrik Paulún skrivit och han är ju näringsexpert så...Allt man äter "tas om hand" på ett eller annat sätt, det finns ju inga livsmedel som bara rinner genom kroppen utan att omsättas!

• tvillingsjäl

Men linfrön ger fortfarande mer energi i form av kalorier än vad det kostar att omsätta..

• tvillingsjäl

Det kostar fortfarande kroppen i form av energi att ta hand om allt som transporteras genom kroppen...jag vet inte var ni fått informationen att det finns "negativa kalorier" men jag har fått min information från kost och näringsexperter som tex Fredrik Paulún och
    näringsexperterna på aftonbladets viktklubb..det finns fler som precis som dom skriver att det inte finns nåt sånt begrepp utan att det är just som jag skrev..en myt! Å det som hamnar i toan..ja det är ju bara restavfall, det som kroppen kan ta upp har den ju redan gjort innan..

Svar på tråden Banan