• gabelin

Antal kalorier per dag

Jag har gått ner 16 kilo på 3 månader genom bra mat och motion. Jag ska äta ca 1700 kcal per dag. 400 kcal per dag är vansinne, ja man går snabbt ner i vikt pga svält. Allt du gått ner plus lite (mycket)till går du upp i rask takt så fort du inte orkar svälta dig själv längre, jag vet, jag har haft ätstörningar i min ungdom. Jag är med i viktklubben och har läst där att en gyllene regel är att aldrig äta under 1300 kcal där svältgränsen ligger.. Hur många kcal man ska äta per dag är väldigt individuellt beroende på ålder, vikt, längd osv. Jag tycker att du ska gå med i någon "klubb" eller köpa bra böcker för att få rätt hjälp..

• gabelin

Christie..
    Klart att du får göra som du vill men oftast så är inte svält lösningen, man måste göra en livsförändring om man är överviktig. Om man använder nutrilett så äter man 550 kcal per dag och man ska max äta så i 2 veckor för att få en rivstart men sen är det väl tänkt att man ska gå över till att äta nyttigt och träna men även unna sig någonting gott ibland. Sen tror jag faktiskt inte det är bättre att svälta sig själ än att äta en massa pizza och skit, det viktiga är ju att hitta en balans och försöka äta regelbundet så att man har an aktiv ämnesomsättning..

• gabelin

En fråga bara christie, hur mycket har du gått ner sammanlagt sen början av sommaren och hur mycket vill du gå ner i vikt?

Det låter som att du gått ner sju kilo är det rätt?

• gabelin

Jag kan förstå att christie vill ha ett snabbt resultat men oftast är ju inte det lösningen. Christie anledningen att jag undrade om din viktnergång är för att jag själv tänkte som du innan och trodde att det var en bra lösning men har insett nu att jag hade väldigt fel. Jag började i viktklubb.se i slutet på juni och har sen dess gått ner 17 kilo nu och har aldrig mått bättre. Jag väger som du men är ett par centimeter kortare. Det jag försöker säga är att jag tror inte att ditt sätt går så mycket snabbare i längden.
    Jag vill bara tipsa dig om ett annat sätt, du kan ju prova

Svar på tråden Antal kalorier per dag