Antal kalorier per dag
Jag som skriver igen... :)
Någon som vet hur många kalorier man ska ligga på per dag för viktnedgång. Helst en snabb sådan...
Jag som skriver igen... :)
Någon som vet hur många kalorier man ska ligga på per dag för viktnedgång. Helst en snabb sådan...
mindre an de kalorier du forbrukar...
Om du vill gå ner i vikt tycker jag att du ska söka dig till något program där du kan få hjälp med både hur mycket du ska äta men också VAD du ska äta. Mixen av olika typer av mat (fibrer, fett, kolhydrater etc etc) är minst lika viktig för att man ska må bra! Att bara räkna kalorier i allmänhet känns inte som en optimal lösning.
Lycka till!
En normal kvinna med låg fysisk aktivitet behöver dagligen cirka 2 000 kalorier och en motsvarande man cirka 2 600 kalorier per dag.
För att gå ned i vikt i en långsiktigt bestående takt, är en minskning av kaloriintaget med 600 kalorier per dag rimlig. Då kan man räkna med en viktnedgång på cirka 0,5 kg per vecka.
(netdoktor.se)
men att äta 1400 kalorier är också mycket om man vill gå ner i vikt...på hälsovakten är det minsta man kan äta runt 200 kalorier beroende på aktuell vikt. Jag äter 200-400 kalorier och har på en vecka gått ner 3 kg. Vet att många har väldiga åsikter om detta-men det funkar för mej!
Har dessutom ätit så i sommar och gick då ner 7 kg och jag gick inte upp efter de.
Jag är med i viktklubb och jag ska då äta 1550 kalorier med då en vikt minskning på 7kg på 3 månader.
200-400 kcal/dag = vansinne. Ät du så Christie ifall du känner för att misshandla din kropp, men ge f*n i att ge råd till andra...
Låva. De allra flesta behöver inte gå under 14-1500 kcal om man har en reell övervikt. Och sen ju mer man väger desto högre energiförbrukning och desto mer kan man äta och ändå gå ner. Mer muskler ger också högre energiförbrukning.
Ett riktmärke är ca 23 kcal per kilo kroppsvikt för att gå ner hälsosamma ½-1 kg/vecka i snitt. Men det är alltså baar ett rktmärke, inte nåt som stämmer för alla.
Jag har gått ner 16 kilo på 3 månader genom bra mat och motion. Jag ska äta ca 1700 kcal per dag. 400 kcal per dag är vansinne, ja man går snabbt ner i vikt pga svält. Allt du gått ner plus lite (mycket)till går du upp i rask takt så fort du inte orkar svälta dig själv längre, jag vet, jag har haft ätstörningar i min ungdom. Jag är med i viktklubben och har läst där att en gyllene regel är att aldrig äta under 1300 kcal där svältgränsen ligger.. Hur många kcal man ska äta per dag är väldigt individuellt beroende på ålder, vikt, längd osv. Jag tycker att du ska gå med i någon "klubb" eller köpa bra böcker för att få rätt hjälp..
jag vet att många tänker att "äh. 200-400 kcal fungerar för MIG. säg vad ni vill. jag mår bra!" men då hoppas jag att ni har medvetna om att lever ni på det kaloriintaget kommer t.ex. erat hår att bli MYCKET tunnare och lättare gå av. ni märker det kanske inte först men det kommer hända. och det gäller egentligen både hud och allt sådant. det är OMÖJLIGT att tillgodose sitt näringsintag på den kalorimängden, och då kommer kroppen snabbare bryta ner sig, vad ni än tror.
så visst. vill ni bryta ner eran kropp (både inuti och UTANPÅ) så ät bara så lite. men tro mig. ni kommer ångra er. har själv varit i precis den sittsen.
och gubben skulle naturligtvis inte vara där..
Men jises vad ni hetsar upp er, som jag skrev tidigare så åt jag såhär lite kalorier i början på sommarn och då gick jag enr 7 kg, efter dte så börja jag äta normalt och jag gick inte upp dom kilona.
Så nu är jag inne på en sån period igen-jag kommer givetvis INTE att alltid äta såhär lite! Men alla gör vi som vi vill-eller hur? Tror ni att det är så mkt bättre för kroppen att sitta och trycka i sig pizza och chips dagarna i ända?
Jag vill vara såhär drastisk för att jag vill se snabba resultat. Men många PLUS till er som verkligen ta er tid på att gå ner i vikt långsamt och hälsosamt.
Men det är såhär jag har valt nu och jag måste få göra som jag vill. Så fort jag börjar må dåligt på nått sett så kommer jag givetvis att sluta. Det här handlar om en kortvarig process. I tex cambrdige o nutrilett så är det sammanlagda dagliga kalorie intaget mkt mindre än 1000 kalorier-det ligger runt 500 eller lite mer. Och när jag tränar så äter jag givetvis mer kalorier också. Nån balans måste man ju ha.