Inlägg från: Birgittabruden |Visa alla inlägg
  • Birgittabruden

Sexet är inget vidare...

Först av allt: Ha inte sex om du är torr, det gör det bara värre, och det blir svårare nästa gång. Hitta på något annat i stället, och säg nej om du inte vill.
    Jag och min karl har "riktigt sex" kanske en gång i månaden, men vi hittar på en massa annat trevligt däremellan. På det viset känner jag ingen press och kan njuta mer.
    Är du attraherad av honom i allmänhet? Jag tror att det måste finnas någon form av fysisk attraktion för att ett förhållande ska funka ordentligt.

• Birgittabruden

Visst går attraktionen och lusten upp och ner. Men finns det ingen riktig attraktion från början så tror jag inte att det kommer efter hand. Man får ju se också hur länge en "ner-period" varar. Om man inte kännt sig attraherad av sin kille på månader, utan att det kan förklaras av tex stress, eller att man har problem i förhållandet, så kanske det är dags att tänka till.
    Sen kan naturligtvis lusten påverkas av att man har haft dålliga erfarenheter tidigare, och kanske bara behöver lära sig att slappna av och våga lite. Men som jag har uppfattat TS, så är det inte det som är fallet här.

Svar på tråden Sexet är inget vidare...