• Låva

Sexet är inget vidare...

Hej Hallå!

Jag har sedan några månder träffat en underbar man. Vi klickar totalt, utom på ett sätt då.

Jag tycker väldigt mycket om honom,är kär tom. Nåt som inte hänt mig allt för många gånger.

Men sexet... Inte bra!
    De är inte så att han inte är öppen för förslag eller så. Han är väldigt mån om att det ska vara skönt för mig.

Men jag tänder inte :(
    Vissa gånger kan jag vara helt torr.

Någon som har erfarenhet av detta eller har några bra råd att ge?

Kramar

• Svar på tråden Sexet är inget vidare...
  • Birgittabruden

Först av allt: Ha inte sex om du är torr, det gör det bara värre, och det blir svårare nästa gång. Hitta på något annat i stället, och säg nej om du inte vill.
    Jag och min karl har "riktigt sex" kanske en gång i månaden, men vi hittar på en massa annat trevligt däremellan. På det viset känner jag ingen press och kan njuta mer.
    Är du attraherad av honom i allmänhet? Jag tror att det måste finnas någon form av fysisk attraktion för att ett förhållande ska funka ordentligt.

• dancing_queen81

Hej!
    Kan det vara så att ert förhållande är för perfekt? Jag menar om Du är kär och han är helt underbar på alla vis. Jag tror att det kan bli för perfekt och att man inte blir helt tänd då. Det bästa sexet jag någonsin haft var med en kille som inte behandlade mig särskilt väl. Det blev en extra spänning och speciellt de gånger han kom mig nära och visade lite ömhet.
    Längre förspel? Titta på erotisk film tillsammans? Jag tror det löser sig. Och du..känn ingen press på att ni måste ha sex. Press och hjärnspöken är inte bra.

Kram

• 98 grader

Nej, nej, nej! Det loser sig inte!!! Tro mig, jag har lart mig den harda vagen. Hade inte speciellt mycket sex ens i borjan med min man och nu de sista tre aren har det kanske varit 12-15 ggr sammanlagt, helt kasst dessutom.

Om jag skaffade en ny kille idag skulle jag aldrig fortsatta forhallandet om sexet var daligt redan fran borjan och jag inte tande pa honom. Tyvarr, om du inte tander pa honom NU kommer du garanterat inte tanda pa honom om 5 ar.

Lycka till!

• pickolina

Hemskt men jag tror att "98 grader" har helt rätt. Tror att attraktionen måste finnas där från början.. Tror inte att den kommer med tiden, speciellt inte om man nästan måste tvinga sig till sex med personen under tiden, då byggs de negativa känslorna upp istället för de positiva.
    Personligen skulle jag aldrig gå in i ett förhållande där sexet inte fungerade... Sex är en alldeles för viktig del av ett förhållande.

• Bobou

Hm... sex handlar ju mycket om hormoner, och hormonnivåerna och -cyklerna ser ju olika ut vid olika tidpunkter i livet, men om ni är runt 30 blir det väl ingen förändring på ett bra tag av det. Om du är i klimakteriet kan det kanske ha med det att göra? Eller om du nyligen börjat med/bytt/slutat med p-piller?

I annat fall kommer det nog _inte_ att fixa sig, om ni inte inför någon drastisk förändring...

• abnocto

Intressant fråga. Jag vill påstå att lusten går upp och ned. Ibland vill jag massor, sedan har jag ingen lust på kanske två månader. Hör inte det till? Inte kan det väl vara så att man måste känna lust konstant till sin karl???
    Fast jag håller med vissa, att känns det inte bra i början så tror jag inte det blir bättre med tiden.
    Det är stress, barn, jobb och allt runt omkring som påverkar. Och när förälskelsen lagt sig så hamnar man mer i "normaltillstånd" och då blir det inte heller lika ofta.
    Har jag rätt eller fel?

• Tant Pernilla

Fast om det bara är några månader sen ni träffades borde ni ju hålla på som kaniner fortfarande!

Det är ju en sak att lusten svackar lite när man varit tillsammans ett tag, kanske har för mycket vardag, småbarn, stressigt på jobbet... Men inte när man är nykär. Finns det ingen lust att ha sex då, ska man nog ta sin mats ur skolan...tyvärr.

• Birgittabruden

Visst går attraktionen och lusten upp och ner. Men finns det ingen riktig attraktion från början så tror jag inte att det kommer efter hand. Man får ju se också hur länge en "ner-period" varar. Om man inte kännt sig attraherad av sin kille på månader, utan att det kan förklaras av tex stress, eller att man har problem i förhållandet, så kanske det är dags att tänka till.
    Sen kan naturligtvis lusten påverkas av att man har haft dålliga erfarenheter tidigare, och kanske bara behöver lära sig att slappna av och våga lite. Men som jag har uppfattat TS, så är det inte det som är fallet här.

• Pia69

Hej Låva!

Jag har inga goda råd, men erfarenhet av samma situation. När jag och min nuvarande sambo träffades för tre år sen så kände jag just att allt klickade, det var som att komma hem, jag kunde vara mig själv osv. Sexlivet var dock lugnt och skönt men inte ett dugg passionerat. Efter tre år har jag nästan aldrig lust och det stressar mig otroligt. Min sambo har inte heller så hemskt mycket lust men kanske ändå mera än jag. Det kan gå flera månader utan 6 och jag saknar det inte. Mer saknar jag känsla av att ha lust. Jag skulle inte vilja lämna honom men jag har tänkt på denhär biten av vårt förhållande jätteofta - ibland tröstar det mig att höra att andra har likadana känslor och att sexlivet för många svalnar av efter den första heta tiden, men ändå känns det som om en viktigt bit skulle saknas.

• Genus

Nej, en del av attraktionen mellan man och kvinna (i ett heteroförhållande) är ju just att man tänder på varandra och vill vara nära, mysa...ha sex. Det brukar nog inte bli bättre med tiden. Citerar den kloka Tant Pernilla: Ta Mats ur skolan redan nu. Men det är ju bara våra råd, vad känner du innerst inne själv? Lycka till. //G

• sweden

Hej jag faktiskt har samma problem eller vet ej vad ska jag kalla det. Vi har varit tillsammans i 5 år, från börjar var det OK men nu känner jag att om jag kan slippa så jag gör det.
    Jag känner ingen atraktion alls, inget fungerar, vi kör i olika takt, han kommer lång före mig, alltså det blir en fiasko av det hela och jag tänder inte alls på vad han gör, det jag gör blir inte heller bra.
    Så jag tror inte på att det går att "laga" sexlivet, kemin måste finnas där även i sovrummet, man kan funka kanon som individuer lika mycket kan man inte alls passa för att ha sex. Vi har sex två ggr i månad typ, jag och min ex var ihop i 6 år vi hade sex två ggr om dagen typ inte alltid, men ofta. Jag har slutat att tänka över det annars blir jag deppig.
    Min råd är att inte hamna i samma sitts, för att sedan kommer du att resignera.

• gustavaa

hej vet inte om nån e med på tråden längre men jag känner igen mig, fast vårt sexliv var schysst i början, sen har det bara dalat och vi är mer som ett gammalt slitet par i 75 års åldern, jag e 22 han 31. vi älskar varandra men ska det vara så här och vad gör man?

• Pysen

Kanske gå en kurs i TANTRA tillsammans?

• Eminea

Så var det för mig också, men för min del så visade det sig att det var pga mina p-piller.
    När jag bytte p-piller sen så var jag på G igen :D.
    Det kan ju vara likadant med p-stav, spiral osv.

Har du testat L-Argiplex som man ska bli lite till sig av? Finns i hälsokost, läste att de ökade lusten.

Lycka till.

• LindyLou

Oh my, oh my! Jag har dejtat en kille nu i närmare en och en halv månad. Jag bor i en annan stad i veckorna tillfälligt och vår relation går minst sagt i snigelfart. Jag lyckas inte ens få till ett riktigt _hångel_ med honom utan det blir bara mys i soffan och åka hem till sin egen säng och sova. Vi är båda vuxna människor och han har fortfarande inte avslöjat någon särskild inställning beträffande 6 före äktentenskapet...

Om vi bara myser nu och han inte hänger med när jag försöker "hotta" upp tempot lite - hur kommer det se ut om vi fortsätter..? Läste lite i den här tråden och insåg att jag borde lägga ner dejtandet med honom då jag vill ha mer än en gullig kille och mys i soffan.

Det här hade väl egentligen inte med frågan att göra men jag ville väl bara skriva av mig lite *ler*

• Julija

min m2b kan inte kyssa mig som andra kan, en kyss kan vara bättre än SEX!

• LindyLou

...men när inte ens kyssarna hettar till så vettetusan asså *suck*

Får fortsätta leta efter mannen som får det att killa i tårna och gör knäna klena :)

• LindyLou

Julija: Oj, nu läste jag i o f s att han KUNDE kyssa dig som INGEN annan kan; det var inte så du hade skrivit.

Jag letar vidare och hoppas att din m2b är suuuuverän på att kyssa dig! :)

• Maria

Nja jag tycker nog lite annorlunda än de flesta här. Visst, dåligt sexliv KAN ju bero på att man inte är särskilt attraherad av sin partner och i så fall är väl förutsättningarna för ett lyckligt äktenskap inte så lysande - då är man ju inte riktigt kär i sin blivande så att säga. Men om man verkligen är kära och attraherade till varandra men det av någon anledning inte skulle funka så bra med sex så tycker jag inte det skulle vara en anledning att göra slut om allt annat är ok. Livet är ju inte bara sex och även om det fungerar till 110 % från start så finns det ju aldrig någon garanti för att det skall göra det hela livet. Det finns ju t.ex. många medicinska problem som kan göra att förmågan minskar eller försvinner - skulle ni då dumpa er man och leta rätt på någon med mera kraft ? Så om det inte funkar, frågan är väl då VARFÖR det inte funkar och vad man ev. kan göra för att förbättra det hela.

Eftersom ni verkar verkligt kära i varandra och båda är intresserade av att försöka få det att fungera bättre så tycker jag inte alls att förhållandet verkar hopplöst.

• Alexandra25

Mitt råd är glidmedel!! Tro mig det funkar även när man inte har lust i vanliga fall. Jag har Durex, play heat hemma som jag har köpt från apoteket. Är att rekomendera!!!

Svar på tråden Sexet är inget vidare...