Sexet är inget vidare...
Nja jag tycker nog lite annorlunda än de flesta här. Visst, dåligt sexliv KAN ju bero på att man inte är särskilt attraherad av sin partner och i så fall är väl förutsättningarna för ett lyckligt äktenskap inte så lysande - då är man ju inte riktigt kär i sin blivande så att säga. Men om man verkligen är kära och attraherade till varandra men det av någon anledning inte skulle funka så bra med sex så tycker jag inte det skulle vara en anledning att göra slut om allt annat är ok. Livet är ju inte bara sex och även om det fungerar till 110 % från start så finns det ju aldrig någon garanti för att det skall göra det hela livet. Det finns ju t.ex. många medicinska problem som kan göra att förmågan minskar eller försvinner - skulle ni då dumpa er man och leta rätt på någon med mera kraft ? Så om det inte funkar, frågan är väl då VARFÖR det inte funkar och vad man ev. kan göra för att förbättra det hela.
Eftersom ni verkar verkligt kära i varandra och båda är intresserade av att försöka få det att fungera bättre så tycker jag inte alls att förhållandet verkar hopplöst.