Inlägg från: Lindblomman |Visa alla inlägg
  • Lindblomman

Viktnedgång till bröllopet, nån mer?

Har satt in den höga växeln vad gäller viktnedgång till bröllopet nu. Ska försöka gå ner 20 kg till augusti nästa år. Vore kul om den är nån här i samma sits, då kan vi stötta varandra och ge tips och råd.
    Jag kör hårt med GI-metoden och motion.

• Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet, nån mer?
  • Lindblomman

Vad kul att vi är fler!
    Jag väger mig bara en gång i månaden, jag blir besatt annars och väger mig varje dag. Så nu har jag ingen våg hemma utan åker hem till syrran och lånar hennes. Men jag mäter mig i omfång och känner noga efter hur kläderna sitter.

Attans vad snygga vi kommer vara till våra bröllop!

• Lindblomman

Linda1... Fint namn du har

• Lindblomman

Jag har börjat promenera hem varje dag, vilket tar ca en timme. Jag ska ju ändå transportera mig den sträckan så då kan jag ju lika gärna gå. Det är jätteskönt! Får se hur duktig jag är med det sen när snörusket kommer...

• Lindblomman

C.T.
    Kul, välkommen hit! Visst är det skönt att träna när man väl kommer igång?

• Lindblomman

C.T

GI-metoden går kortfattat ut på att du ska undvika allt vad socker heter, äta rätt kolhydrater (fullkornspasta, bulgur osv) men framför allt äta protein. Detta leder till att du stabiliserar blodsockret och minskar suget efter onyttigheter. Superenkelt och man mår toppen! Rekommenderas verkligen!

• Lindblomman

C.T.
    Potatis ska man tyvärr undvika... Men det konstiga är att jag inte alls är sugen på potatis längre. Var också en riktigt storälskare av potatis men äter det nästan aldrig längre.
    Jag kan rekommendera att köpa Fredrik Pauluns böcker, där får du veta allt om GI!

• Lindblomman

Var ska ni gifta er nånstans?
    Jag gifter mig i Lidingö kyrka den 5:e augusti. Längtar så mycket så jag tror jag ska spricka! Samtidigt är jag jättestressad och känner att tiden är alldeles för knapp, vill ju hinna gå ner i vikt...

• Lindblomman

Heja oss, vi ska klara det!!!!!

• Lindblomman

sweet saint

Håller med om att morgonmotion är jätteskönt och effektivt. Man får en jätteskön start på dagen!

C.T.
    Har provat viktväktarna 4(!) gånger och blivit lika besviken varje gång. Så för mig funkade det inte alls, det kostade bara en massa pengar. Men jag känner flera som det har funkat jättebra för, så det är individuellt.

• Lindblomman

Grattis ni som har lyckats, bra kämpat!
    Igår var jag ute och gick stavgång i 30 minuter, jättejobbigt men jätteskönt! Ikväll blir det motionscykeln 45 minuter. Har märkt att om jag bestämmer dagen innan vad jag ska göra och hur länge och skriver upp det så blir det gjort!

Men är lite orolig för helgen, jag faller alltid dit på helgerna av nån anledning. Det är så inpräntat i mig sen barnsben att på helgen får man unna sig god mat med gräddiga såser och godis och chips och allt annan ajabaja-mat. Måste komma på ett bra sätt att bryta den vanan, nån som har tips?

• Lindblomman

sweet saint

Men det är det här som är tjusningen med GI, mörk choklad är helt tillåtet och även nötter! Så bara det är mörk choklad (minst 70% kakao) så går det jättebra att ta en bit!

Svar på tråden Viktnedgång till bröllopet, nån mer?