Vegetariska tråden!!
är också vego:) den gamla klassiska linsgrytan funkar alltid tycker jag! är också helt såld på haloumiost, mums! lasagne med spenat och keso brukar också stå på matsedeln.
är också vego:) den gamla klassiska linsgrytan funkar alltid tycker jag! är också helt såld på haloumiost, mums! lasagne med spenat och keso brukar också stå på matsedeln.
bor i göteborg och är galen i andrum:) hagabion har också jättegod mat!
valli: vad är tzay? alltid roligt med nya grejjer:)
sojaprotein är verkligen an bra sak! finns i så många former. vegetariskt bacon är också trevligt att lyxa till det med ibland, älskar blandningen av sälta och röksmak, mums! sen är jag som tur är väldigt förtjust i linser, bönor, kikärtor etc.
någon som smakat den nya vispbara sojagrädden?
min sambo blev succesivt vegetarian när han träffade mig. jag skulle aldrig övertala någon att bli det, alla gör sina egna val, men samtidigt så är det ju viktigt i ett förhållande att man har samma grundvärderingar. att vara vegetarian är lite av en livsstil tycker jag, och kan ofta säga en del om hur man ser på världen... kanske låter flummigt men hoppas ni förstår:)
kollade in vegfabs hemsida förresten, kul med ett sånt alternativ!:)
här i västvärlden äter vi egentligen mer protein än vad vi behöver, så om du bara äter varierad vegetarisk kost och tänker lite på vad den innehåller så är det inget problem! det är en myt att vi behöver kött för att må bra.
kolla på arla.se och tasteline tex, gratis recept och en del med bönor och linser etc. lycka till:)
mitt inlägg var riktat mot skogstösen som oroade sig för proteinbrist.
kombinationen ung kvinna och vegetarian är väl inte den bästa för järnvärdet (får själv inte ge blod tex) men det är bara att kämpa på:)
åh, jo, återuppliva tråden:)
hej ceciliaj, trevligt! ja, jag bor också i götet:) jag har just avslutat en svenska skrivarkurs på gu, och nu försöker jag komma på vad jag ska bli när jag blir stor, haha!;) jobbar lite så länge. sitter och värmer mig med en balja linssoppa nu, mums!
mm, det lät smarrigt:) jag är 22 år, så jag känner ingen panik än så länge. jag har rest en del och bott utomlands ett tag, så jag känner att jag har använt min tid väl. skönt att ha hittat rätt utbildning dock, det skulle jag också vilja:) har du läst länge?
jag åt ett tzay-spett på konsum avenyn häromdagen, och shit vad gott det var! verkligen en höjdare:)
"hur kan du äta sojakorv då om du är vegetarian, är inte det dubbelmoral?" har ni hört den tjejer?! man blir en aning trött på att förklara för folk som egentligen inte vill förstå. kanske trycker det på en knapp i deras dåliga samvete?
det var en tjej tidigare i tråden som tipsade om tzay, där kan du läsa mer om det. ett spett att ta med (gick att få varmt) kostade tolv kronor. sen kan man ju äta det där med grejjer till, kostade väl som en vanlig lunch. har hört att man kan köpa det i frysdisken på ica maxi också, men inte sett själv.
åt en vegokorv på väg hem från krogen inatt, tack korvgubben för det;)
eller marinera tofun, panera i sesamfrön och stek varsamt. passar också jättebra till wok och ser tjusigt ut:)
sweetchili, åhh, blev verkligen glad för ditt inlägg! reste i indien två månader i sommras och är jätteförtjust i deras paneer, kul med ett recept att göra själv. TACK:)
i indien marinerade man större bitar av paneer på samma sätt som chicken tikka och grillade. servera med yohurtsås, mumma:)
i love food!
det finns ägg-ersättning att köpa i välsorterade hälsokostbutiker.
kanske med tofulines sojaglass till? och lite mörk vegansk choklad riven på?