• ceciliaj

Vegetariska tråden!!

Hej!
    Jag har varit veg i 10 år, sedan jag var 12. Har också lite svårt att komma på nya maträtter. Tycker att de flesta vegetariska kokböckerna innehåller lite konstiga recept. Det ser gott ut men man gör det aldrig ändå.
    Min favoriträtt just nu är nudlar med wokade grönsaker och cashewnötter. Men snart tröttnar jag väl på det ocskå.. Ett tips är att göra risotto med massa grönsaker. Det är jättegott!
    Jag lagar mat till min köttätande sambo också men det funkar ändå, får steka lite kyckling ibland och så..

• ceciliaj

Vart bor ni nånstans? Här i Göteborg finns ett underbart vegetariskt cafe som heter Andrum. De gör världens godaste baguetter med örtkeso och har jättegod buffe.
    Sedan är det väldigt gott med lasagne med vegefärs och tomatsås och massa goda kryddor. Det gillar pojkvännen också

• ceciliaj

Min sambo äter kött men ofta äter han vegetariskt. På jobbet äter han kött och jag lagar kött till honom ibland men bara sånt jag kan lägga i stekpannan och sen är det klart. Eftersom att jag är vegetarian på grund av att jag tycker att det är äckligt med kött (hur kan man äta vävnad och blod?) så gör det inte så mycket att han äter det, bara jag slipper. Det är klart att jag gärna skulle vilja att han blev veg men det tror jag aldrig kommer hända och det är inte så viktigt. När jag var yngre försökte jag hitta någon kille som var vegetarian, men de enda jag hittade var skumma med svart hår och smink typ. Och det var inte min stil. Och man kan ju inte hjälpa vem man blir kär i, bara ett litet minus att han inte är vegetarian..

• ceciliaj

Jag måste bara tipsa om en maträtt som jag precis gjorde. Visste inte alls vad jag skulle laga för mat så jag mest slängde ihop vad jag hade hemma. Det blev en röra på tzatziki, kikärtor, gröna ärtor och körsbärstomater i halvor. Till detta gjorde jag pasta. Hur gott som helst! Och min köttätande pojkvän älskade det!

• ceciliaj

Någon som har något recept på nåt gott grovt bröd? Det godaste som finns är ju nybakat bröd..

• ceciliaj

Cickan:
    Lycka till nu på torsdag, jag håller tummarna för dig! Kramar

• ceciliaj

ingen som skriver här längre??

• ceciliaj

Kul att du också är här iaf, Swiss. Du bodde också i Göteborg va? Vad gör du för nåt där om man får fråga? Själv pluggar jag till att bli geolog

• ceciliaj

Swiss: Hur gammal är du då? Det är svårt att veta vad man vill bli.. Har äntligen hittat rätt, det hoppas jag iaf. Linssoppa det är gott.. Vet inte vad jag ska laga för mat idag faktiskt.. Får nog gå o kolla i köksskåpen.. Kram kram

• ceciliaj

Jag har alltid haft svårt för sånt som ska likna kött. Nu har jag lärt mig att äta sojaköttbullar o sojakorv men jag tyckte det kändes jättejobbigt i början.
    En sak som jag hört många gånger är "äter du inte kött? men du äter väl kyckling?" som om kyckling inte vore kött.. knasigt..

• ceciliaj

igår köpte jag tzaywok på konsum, det var riktigt mumsigt.. vad är tzay gjort av egentligen? till o med pojkvännen gillade det. kan man köpa det o laga själv?

Svar på tråden Vegetariska tråden!!