• Billa

Vegetariska tråden!!

Hej hopp! Jag är vegetarian! Äter varken fisk fågel lr skaldjur! Men fuskar med gelantinet... hehehe!
    Bor i västerås å här är dom värdelösa på vegetarisk mat när man går ut! Väldigt trist!
    Va aktiv inom djurensrätt förut, men sen bytte jag stad å har inte kommit igång med det igen!
    Har varit veg i 4 år! Började med att jag gick livsprogrammet på gymnasiet för jag vill ebli konditor, men vi hade även chark på shemat första året, vilket ledde till att jag slutade äta kött! Hehehe! Måste ju oxå erkänna att min närvaro på charklektionerna inte va den bästa :D !
    Många bra tips här!

• Billa

Bor förresten med en köttätare å det funkar riktigt bra! Jag lagar köttmat åt honom på egen risk, eftersom jag inte provsmakar hans mat! Hehehe!

• Billa

Jag oroar mig inte för proteinbrist! Men däremot järnbrist har jag haft lite problem med! Men det börjar ordna upp sig nu!

• Billa

Jag får ge blod, men eftersom mitt järnvärde är på gränsen för lågt så får jag bara ge 2 ggr per år istället för 3 !Å så får jag dubbel uppsättning järntabletter därifrån! hehehe!
    Jag brukar slänga ner lite sesamfrön i flingorna! Gott å nyttigt!
    Käkar oxå "mitt val vegetarian" !

• Billa

Jag har aldrig varit med om folk som använt gelantin i grädde! Finns något som heter gräddmaster som de flesta använder, å det innehåller inte gelantin! Har kollat! Å det om moussé. I mörkchokladmoussé används inte gelantin 8för det mesta bör tilläggas), så det kan man moffa i sig hur mycke man vill!
    agaragar är jättebra! Tyvärr så använder typ inga konditorier det, vet ej varför!
    /en glad konditor!

• Billa

sussu , bästa sättet för att få det som nybakt är att tina det i rumstemperatur, å sen värma på det i ugnen. Tinar man det i micron lr ugn så tar värmen upp all fukt som finns i brödet, men tina det hellt i en plastpåste lr ngt, annars dunstar fukten upp i luften!

Svar på tråden Vegetariska tråden!!