• melie

Vegetariska tråden!!

Jag är vegan och alla mina värden är jätte bra. Jag äter kidneybönor, broccoli, russin, aprikoser, nötter och fröer varje dag. Ät gärna någon frukt till måltiden för c-vitamin hjälper till vid upptaget av järn. Jag tar även ett tillskott av "mitt val vegetarian", samt tillskott av kalcium och linfröolja för att vara på den säkra sidan. Mvh

• melie

Vad använder ni för marinad när ni marinerar tofu? Vore skoj med lite nya recept! Mvh

• melie

Vore jätte glad om någon ville dela med sig av ett recept på en helt vegetarisk curry! Jag har cocos mjölk, salladslök blomkål, broccoli, morötter, bönor och nötter av olika slag. Jätte jätte tacksam! Mvh

• melie

Ville bara berätta att jag kom hem från london och jag kan bara säga att jag svävar på moln! Åt så vansinnigt god veganmat att jag kände att jag aldrig ville åka hem igen! Det var framför allt en rätt som jag bara måste laga, men jag vet inte alls hur. Har aldrig stött på något liknande. Så om någon vänlig själ vill hjälpa mig så vore jag lycklig. Det var någon form av inbakad curry. Det låter säkert jätte konstigt, men det var iallafall potatis, morötter och curry (kan ha varit senapsfrö också?) och soja majonäs i och så var det typ någon form av pajdeg utanpå (över och under). Den var ganska degig och det var nog grahamsmjöl. Sen var det även sesamfrö i degen. Men jag har verkligen ingen aning om hur man gör denna maträtt. Någon som stött på denna eller vill hjälpa mig spåna så vore jag jätte tacksam! Mvh Lie

Svar på tråden Vegetariska tråden!!