• Agnesjka

Vegetariska tråden!!

Jag har en fråga till er vegetarianer/veganer...
    Upplever ni att det är dyrare eller billigare att äta som ni gör jämfört med kött, fisk osv??
    Jag har varit vegetarian sedan jag var 14 år och nu när jag flyttat hemifrån, har egen ekonomi och lagar min mat själv funderar jag på det ekonomiska... Jag kommer fortsätta vara vegetarian men undrar om jag sparar eller förlorar pengar på det. :?
    Jag vet att det är möjligt att leva väldigt billigt som vegetarian, men orkar man inte lägga linser och bönor i blöt utan köper quorn och halvfabrikat i affären blir det ganska dyrt. Jag var vegan ett tag men har en känsla av att det skulle kosta himla mycket med en god och varierad vegankost med nötter, sojagrädde och sånt. Men jag hoppas att jag har fel så rätta mig gärna! :)
    Och spartips mottages tacksamt, t ex verkar det ju mycket bättre att beställa sojaprotein på internet än att köpa i affären...

• Agnesjka

Jag har inte läst alla inlägg... men någon efterlyste tofurecept, och tofubiffar är gott och enkelt. Jag brukar mixa tofu (på burk från en asiatisk affär), ha i lite ströbröd och ett eller två ägg och krydda med salt, peppar och örtkryddor innan man steker dem i olja, ordentligt så att de får fin färg. jag gillar konsistensen men man får krydda ganska mycket så att det smakar nåt.

• Agnesjka

anne på grönkulla:
    Ja, lakto-ovovegetarian betyder att man äter både mjölk och ägg!

Svar på tråden Vegetariska tråden!!