Vegetariska tråden!!
Jag är vegan och min kille också. Kul att fler är vego här! Kändes lite ensamt där ett tag.
Göteborg ja. Här finns en massa äta-ute-ställen. Hagabions lunchbuffé är ju mumma. Annars äter jag helst thai eller indiskt.
Vi är rätt bra på att laga mat här hemma. Man kan säga att det är väldigt nyttigt att umgås med andra vegosar. Vi är 30 pers som bor i samma område och träffas ofta och grillar och sånt.
Och så är vi aktiva i djurrättsrörelsen och lagar veganmat till bröllop, studentsittningar och kafé m m för att sprida veganmat bland "köttisar". Vår specialitet är vegansk smörgåstårta. Vi får många beställningar på den. Helt underbar! www.vegfab.org
Hemma äter vi bl a sojafärssås med pasta, tacos, pannkakor, thailändsk linssås med kokosmjölk, lasagne, broccolisoppa, champinjonsås med pasta, biffar och mos, thaigrytor med tofu och ris, kidneyburgare med bröd, pizza, böngrytor med roliga kryddor, sojafiléer med klyftpotatis och tzatziki, korv med bröd, chili con soya, viltgryta med sojakött och enbär, seitanköttbullar och potatis och brunsås (www.oxon.se/seitan), Zoglos scnhitzlar med pommes, pastasallad med mycket mera.
Ett hett tips är www.tasteline.se. Där kan man göra om alla köttisrecept till vegetariskt.