• Olga77

Vegetariska tråden!!

Kul med en veggo-tråd!!

Det där tzay-spettet måste jag ju bara testa! Bra att få tips från stan för mig som är nybliven göteborgare!

• Olga77

Sweetchili: ja, jag fattar inte hur det kan väcka så mycket uppmärksamhet att man väljer bort att äta kött. Bland vännerna har det inte varit nåt större problem, där är det många som är vegetarianer, men min familj har fortfarande inte slutat kommentera saken. Nästan varje gång jag träffar dem är det nån som drar nåt "köttskämt" och då äter jag ändå fisk, undrar hur det varit om jag varit vegan istället...

• Olga77

emmaa: Jag brukar skära naturell tofu i små bitar och steka med (mycket) grillkrydda på. Jättegott och enkelt!Passar bra till exempelvis potatismos och wokgrönsaker.

En annan mycket god tofurätt är att tillaga tofun som ovan, steka squash och broccoli tillsammans med riven färsk ingefära och sedan blanda ihop alltihop och låta koka upp med kokosmjölk och strö på lite sesamfrön. Supergod festrätt att servera till nudlar.

• Olga77

Djurens Rätt har en lista över icke-djurtestade produkter och på den står det om de är veganska eller inte. Enligt min lista (från 2003) är Rena Natur, Aura-Soma, Clemon, Ecover, Kingfisher och Klippoteket veganska produkter. Verkar dock inte som att Body Shops produkter är det.

• Olga77

Hej, hej!

Undrar om nån kan ge mig ett litet tips? Vi ska ha besök i helgen och en av tjejerna är vegan och glutenintolerant (eller glutenallergiker). Är det någon som har ett förslag på någon god efterrätt som skulle kunna passa. Det enda min fantasilösa hjärna kan komma på är fruktsallad.

Tack, tack!

• Olga77

Tack för tipsen!

Gjorde fruktsallad med tofulineglass och så lite veganskt julgodis. Fast tjejen blev sjuk och kunde inte komma...

• Olga77

Förresten, en fråga till. Finns det nåt bra ställe i Göteborg där man kan köpa Klippotekets produkter? På HM finns ju en del, men inte så mycket.

Svar på tråden Vegetariska tråden!!