Inlägg från: Trancequeen |Visa alla inlägg
  • Trancequeen

Kommer längtan efter barn när man träffar "den rätte"?

Jag tror detdär är lite olika, men visst tror jag, som du skriver, att längtan blir större då ens samliv med en fast partner är stabilt.

Jag är ju 19 (på dagen :)) och nog känner jag att jag skulle vilja ha barn. Skulle kunna ge upp skolan och allt för att få en familj, och det tror jag beror på att jag är så nykär (trots 4 år tillsammans med min partner) att allt känns så bra.

• Trancequeen

Klart att det inte finns en "rätt" ålder, men såhär funkar det!

Kvinnan har en biologisk klocka, och en stark instinkt av att fotplanta sig. Mannen har detsamma, men det utspelar sig inte på samma sätt. Enligt naturen så är en kvinna mest fertil (lättast och bäst att få barn) mellan 20-25, däremellan bör man fått sitt första barn. Men detta har ju skjutis upp många år nu p.g.a av vårat samhålle. tyvärr. Den dagen jag känner mig mogen och redo, och min partner känner detsamma, så är jag beredd att ge upp ALLT för min familj.

• Trancequeen

Nä, men jag skrev att man enligt naturen är mest fertil då...

Grattis, och skäönt att höra att allt gick bra. Det är bevisat att gravida som är dte första gånger över 30 oftast har fler komplikationer under graviditeten, så är det bara.

• Trancequeen

Men nu var det inte på tal om att vara en bra mamma eller inte, utan jag påpekade att det inte är bra för varken kroppen eller barnet om mamman är för gammal vid första födseln...

• Trancequeen

Jag har svårt att tro att längtan efter barn kommer i en viss ålder, för jag är bara 19, och som jag skrev tidigare, så skulle jag kunna skaffa barn redan idag, då det känns väldigt tryggt mellan mig och min sambo. Han sa det förra veckan själv, "Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att bli pappa redan idag" *ler* Det är en framgång, då han haft panik för barn förr. Han fyller 31 år snart, så det tror jag inte har med åldern att göra heller, utan att vi båda känner att det är tryggt och stabilt mellan oss. Vi har varit sambos i 4 år nu.

Svar på tråden Kommer längtan efter barn när man träffar "den rätte"?